به گزارش ایرنا، مجتبی آمر کاشی روز پنجشنبه در نشست با اعضای شورای سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز افزود: اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس تکلیف اداری نیست بلکه نیازمند ایمان، اعتقاد، عشق و پاسداشت خون شهدایی است که برای حفظ استقلال و عزت ایران اسلامی جانفشانی کردند.
وی اظهارکرد: نباید معرفی و ترویج فرهنگ شهادت در دوران دفاع مقدس به یک هفته محدود و منحصر شود چون معرفی این فرهنگ به مردم دنیا مستلزم ایمان و اعتقاد به حرکتی است که توانست عزت و افتخار ایران اسلامی را به سراسر دنیا صادر کند.
وی با بیان اینکه به چه شکل و با استفاده از چه روشهایی می‌توان نسبت به تحقق این مهم اقدام کرد، یادآور شد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب و استفاده از روش‌های جذاب این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه تولید نمایشی همچون فیلم و تئاتر و تدوین کتاب و ...با استفاده از زبان هنر نسبت به بیان رشادتهای رزمندگان اسلام اشاره و تصریح کرد: به رغم تمامی تلاشهای صورت گرفته، آنگونه که باید و شاید نتوانستیم فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه منتقل کنیم.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز با تاکید بر اینکه نباید در جامعه شهادت فرزندان انقلاب به فراموشی سپرده شود، اضافه کرد: این وظیفه مهم و خطیر که دغدغه بزرگ رهبر معظم انقلاب است باید به گونه‌ای ادا شود که نسل‌های آینده با ارزشهای این دوران آشنا شوند.
آمر کاشی گفت: در شرایط امروز جامعه که به دلیل مشغله‌های مختلف امکان بازدید مردم از نمایشگاه‌ها و یادواره‌ها فراهم نیست می‌توان اجرای برنامه‌ها را به اماکن عمومی آورد تا از این طریق فرهنگ غنی دفاع مقدس در بین آحاد مختلف مردم جامعه نهادینه شود.
وی در ادامه به برنامه های بسیج فرهنگیان استان البرز با توجه به روز شمار هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، 9 نمایشگاه فرهنگی، هنری ، ادبی ، حماسی در کانون های فرهنگی - تربیتی آموزش و پرورش این استان دایر می شود.
آمر کاشی بیان کرد: در اداره های نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش این استان نیز نمایشگاه دفاع مقدس با رویکرد فرهنگی - حماسی برپا می شود تا بار دیگر محاسه آفرینی ، شجاعت، ولایتمداری ، عشق به وطن و دلاوری شهدا و رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس در اذهان تداعی شود.
وی تجدید میثاق فرهنگیان با امام و شهدا، برگزاری یاد واره شهدا، همایش فرهنگیان بسیجی، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی، هنری،کوه پیمایی، تجلیل از فرهنگیان رتبه آور در مسابقه تفسیر قرآن کریم، دیدار با خانواده معظم شهدا را از جمله برنامه های شاخص استان البرز در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.
آمر کاشی تاکید کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید به منظور حمایت از کالای ایرانی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی در بین دانش آموزان در سطح استان نمایشگاه های نوشت افزار های ایرانی برای دانش آموزان استان البرز نیز در دستور کار ی سازمان بسیج فرهنگیان البرز قرار گرفته است.
در این نشست هر یک از اعضا به بیان دیدگاه های خود پیرامون هر چه با شکوه تر برگزار شدن برنامه های هفته دفاع مقدس به ویژه در مدارس استان البرز پرداختند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.