به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی روز چهارشنبه در بازدید سرزده از محل برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشوردر سالن ورزشی 17 شهریور استان البرز افزود: این دانش آموزان در70 رشته ورزشی رقابت دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ورزش دانش آموزی پشتوانه و ذخیره ورزش قهرمانی است .
حمیدی اضافه کرد: در مدارس کشور مربیان مجرب در حال شناسایی استعدادهایورزشی و غربالگری این استعدادها هستند.
وی فعالیت های ورزشی را در آموزش و پرورش مدرسه محور و کانون محور ذکر کرد و افزود: اگر این استعداد یابی سنجیده و فعال نباشد و ورزش قهرمانی به ورزش دانش آموزی تکیه نزند، درخت ورزش قهرمانی اگر سرو هم باشد، پژمرده خواهد شد.
وی یاد آور شد: برگزیدگان مسابقات قهرمانی دانش آموزان سراسر کشور با همکاری فدراسیون دانش آموزی به مسابقات جهانی و بین المللی اعزام می شوند.
وی از دانش آموزان برگزیده مسابقات ورزشی کشور به عنوان ذخیره المپیک یاد کرد و گفت: در سال آینده که المپیک نوجوانان برگزار می شود، ترکیب المپیک نوجوانان ایران از میان دانش آموزان برگزیده این مسابقات خواهد بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش البرز ، سطح مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور که به میزبانی استان البرز درحال انجام است را بالا توصیف کرد و گفت: این رقابت ها از نظر کمی،کیفیی، فنی، نظم و امور اجرایی به خوبی پیش می رود.
وی ادامه داد: استان البرز در برگزاری این دوره از مسابقات سنگ تمام گذاشته است.
وی ضمن قدر دانی از پشتیبانی و برنامه ریزی مدیر کل و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در آماده سازی مقدمات برای برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور،خاطر نشان کرد: ظرف مدت کوتاهی سالن مسابقات ژیمناستیک برای دانش آموزان سراسر کشور بهسازی و تجهیز شد به گونه ای که این سالن در ردیف 10 سالن برتر ژیمناستیک کشور قرار گرفته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور با کادری تخصصی - فنی در حال اجراست که این مهم موجب رضایت شرکت کنندگان شده است.
حمیدی اضافه کرد: البرز در این دوره از مسابقات حتی برای اسکان و پذیرایی از اولیای دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور نیز در محل برگزاری مسابقات و خانه های معلم کرج برنامه ریزی کرده است که این مهمان نوازی البرزی ها قابل تحسین است.
وی بیان کرد: یکی از صحنه های زیبا و غرور آفرین ملی مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور را ادای احترام دانش آموزان به شهید مدافع حرم ' محسن حججی ' و تقدیم مدال و کاپ اخلاق به این شهید گرانقدر بود.
مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور از یکم تا 17 شهریور به میزبانی استان البرز در حال برگزاری است که در آن 600 ورزشکار به رقابت می پردازند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.