به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عیسی کلانتری درآیین افتتاح کشتارگاه تاکید کرد که برای رهایی از وضعیت صادراتی در کشور نیازمند افزایش کیفیت محصولات تولیدی و توجه به موضوع بسته بندی مطلوب کالاهای صادرانی هستیم .

وی بیان کرد: از 250 محصول کشاورزی تولیدی در کشور تنها کیوی امکان صادرات مناسب به خارج از کشور را دارد، هندوانه و سیب زمنی صادراتی ما به دلیل نبود کیفیت و نامناسب بودن بسته بندی از کشورهای هدف برگشت می خورد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: به دلیل نبود فضای رقابتی در صادرات انگیزه در بین تجار و صادر کنندگان کاهش یافته و ضروری است که در جهت ایجاد فضای رقابتی در کشور کارهای اساسی صورت گیرد.

کلانتری با اشاره به ضرورت توجه به صنعت مرغداری در کشور گفت: باید تولید طیور را افزایش دهیم تا مصرف گوشت سفید بتدریج جایگزین گوشت قرمز شود.

وی تاکید کرد که باید در زمینه بازاریابی کارهای اساسی صورت گیرد و واحدهای تولیدی ما توان رقابت با بنگاههای اقتصادی خارجی را در بازارهای جهانی داشته باشد.

این کشتارگاه در 9 هکتار زمین اجرایی شده و برای 220 نفر اشتغال مستقیم و برای یک هزار و 500 نفر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

ظرفیت اسمی این کشتارگاه 6 هزار قطعه درساعت و 23 هزار و 450 تن در سال می باشد و با خرید دستگاه های جدید تا 10 هزار قطعه افزایش خواهد یافت.

60 درصد از کشتار این واحد به مصرف داخلی رسیده و 40 درصد نیز به روسیه صادر می شود.

 

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729244
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.