محمد محمدی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البرزی ها طی پنج ماه گذشته رقمی بالغ بر45 میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده اند .
وی ادامه داد: در سال 95 بیش از 100 میلیارد ریال صدقه پرداختی مردم به کمیته امداد البرز از طریق 216 هزار صندوق بزرگ معابر ، متوسط ادارات و مراکز تجاری وکوچک خانگی جمع آوری شد.
مدیرکل کمیته امداد البرز ، گفت : بدون محاسبه تسهیلات اشتغال و سایر وام ها، سهم کمک های مردمی در پرداخت های بلاعوض این نهاد به محرومان حدود 30 درصد است که بخش قابل توجهی از آن را نیز صدقات تشکیل می دهد.
وی افزود: صدقات پرداختی مردم در امور خرید و تعمیر مسکن ، اشتغال ، درمان ، جهیزیه ، کمک های موردی و معیشتی ، امور فرهنگی و اعزام به مشهد مقدس هزینه می شود.
مدیرکل کمیته امداد البرزبیان کرد : طبق بررسی به عمل آمده از مجموع کمک های مردم به کمیته امداد البرز، صدقات سهمی 35 درصدی ، طرح اکرام و محسنین سهمی 36 درصدی و الباقی طرح ها نیز سهمی 29 درصدی را به خود اختصاص داده اند .
وی با بیان اینکه رفع محرومیت و اجرای موفق طرح های فقرزدایی با مشارکت خیران میسر است، تاکید کرد : این اداره کل به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه و هدایت صحیح انگیزه های خیر و انفاقات مردم نوعدوست استان ، طرح های متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در امور دستگیری از نیازمندان با رویکرد اعتماد سازی به مرحله اجرا در آورده است و در بین این طرح ها صدقات ، اکرام و محسنین از جهت مشارکت مردم سهم بیشتری دارند .
محمدی فرد یادآورشد : در گذشته بیشتر کمک های مردمی در بخش صدقات انجام می شد ولی درزمان حاضر با تغییر رویکرد این نهاد مقدس و تنوع طرح های فقرزدایی و به منظور پایین آوردن ضریب آسیب های مترتب در نقطه ای قرار گرفته ایم که میزان کمک ها در طرح بخش صدقات با طرح اکرام و محسنین برابری می کند .
مدیرکل کمیته امداد البرز ادامه داد : آسیب های مترتب در بخش صدقات مانند سرقت از صندوق های معابر با اتخاذ تدابیر لازم با ایمن سازی و حرکت به سمت پرداخت الکترونیکی صدقات در حال برطرف شدن است .
وی افزود : کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز به عنوان گسترده ترین شبکه حمایتی استان ، با تحت حمایت قرار دادن حدود 37 هزار نیازمند به صورت دائم و ارایه خدمت موردی و مقطعی به حدود 40 هزار نیازمند مراجعه کننده به دفاتر این نهاد در شهرهای استان ، با استفاده از منابع دولتی و کمک های مردمی رسالت خطیر خدمت رسانی به محرومان را برعهده دارد.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.