به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج سید علی اکبر میروکیلی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته ازدواج در سطح استان البرز از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط برنامه های ویژه در البرز اجرا شد.
وی افزود: هفته ازدواج از یکم تا هفتم شهریورماه است که روزهای این هفته با نام های جوانان ازدواج و توانمندسازی مهارتهای اقتصادی، مهارتهای زندگی، مهارتهای مدیریت خانواده، مهارتهای معنوی و دینی، مهارتهای فرزند پروری، سواد رسانه ای و توانمندسازی سمن های عرصه ازدواج نامگذاری شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج اهتمام ویژه ای برای گرامیداشت هفته ازدواج و توجه ویژه به این مقوله مهم دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید فراوان به ازدواج و این سنت حسنه در دین اسلام، وظیفه نهادهای فرهنگی است که نسبت به ترویج ازدواج آسان در سطح جامعه اقدامات لازم را انجام دهند.
میروکیلی از اجرای برنامه های مختلف توسط سازمان در سطح شهر به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج خبر و ادامه داد: ساخت و تولید کلیپ های آموزشی و برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی با موضوعات پیش از ازدواج، طلاق و ... از جمله این برنامه ها است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج یادآور شد: همچنین به مناسبت این هفته، کتب آموزشی در حوزه پیش و بعد از ازدواج با موضوعات کلیدهای رضایت از زندگی، ارتباط کلامی، تولد یک همبازی، مهارت های حل مسائله و تصمیم گیری، مهارت ارتباطی، ارتقای سلامت معنوی، کمک به فرزندان بعد از طلاق، فرزندپروری، کلیدهای ازدواج موفق، خشمتان را کنترل کنید، امنیت در شبکه های اجتماعی، مدیریت تعادل کار و زندگی، روابط خویشاوندی و آثار آن بر جنبه های مختلف زندگی، پیش به سوی خوشبختی، دلبستگی و کنار آمدن با شکست عاطفی، اصول و آداب معاشرت نوجوانان چاپ و توزیع شد.
میروکیلی در ادامه به اجرای طرح 110 مسجد اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان البرز، سازمان پارکها، مناطق 12 گانه و گروه جهادی خادمین از سال 95 در 154 مسجد و اماکن فرهنگی سطح کرج اجرایی شده است و طی آنها به مباحثی از جمله عفاف و حجاب، اخلاق و دین در زندگی مشترک، شناخت آسیبهای ماهواره و شبکه های اجتماعی، تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق، سبک زندگی اسلامی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، سلامت خانواده، انجام برنامه های فرهنگی مناسبتی، انجام برنامه های شاد کودک و نوجوان در پارکها، کارگاه فرزندپروری، مشاوره روان شناسی و خانواده پرداخته شد.
وی در ادامه اعلام کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شد که در سال جاری این طرح در 275 مسجد و در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در سطح شهر اجرایی شود که تاکنون با اتمام شهریورماه فاز دوم این طرح به پایان خواهد رسید.
این مسئول گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در این دوره ها، کتابچه هایی با موضوعات عفاف و حجاب، نماز و نوجوان، پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، تحکیم خانواده، فرزندپروری، آسیبهای ماهواره و خانواده و بروشورهایی با محوریت ایدز، قلیان، قرص های روان گردان و سیگارها بین شرکت کنندگان توزیع شده است.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.