به گزارش ایرنا،حمید احدی شامگاه دوشنبه در مسجد صاحب الزمان (عج)شهرک اهری فردیس با حضور مسئولان این شهرستان افزود: در گذشته شرکت شهرک ساز 4 هزار واحد مسکونی در فردیس ساخته اما هیچ سرانه ای برای آنها در نظر نگرفته است.
وی تصریح کرد: این شرکت شهرک ساز حتی مدرسه ، مرکز بهداشتی و یک مترمربع فضای سبز احداث نکرده بود و اکنون شهر فردیس با کاستی های فراوان مواجه است .
سرپرست فرمانداری فردیس اظهار داشت: اکنون کلاس های مدارس این شهر با تراکم 50 نفری مواجه است و یا الان مدرسه ای نداریم که فرزندان خود را به داخل مدرسه بفرستیم .
احدی گفت: 40 سال پیش 7 مدرسه توسط برخی افراد اهدا شد اما به علت کم کاری مسئولان وقت برای این مدرسه ها سند ثبتی به نام آموزش و پرورش دریافت نشد و
اکنون سازندگان این مدارس دوباره حکم تخلیه از مراجع قضایی دریافت کرده اند.
سرپرست فرمانداری فردیس گفت: این مشکل البته مربوط به پنج ساله گذشته نیست بلکه از ابتدای پایه گذاری فردیس در 40 سال پیش به وجود آمده است.
وی اظهار داشت: فردیس علاوه بر این 7 مدرسه تعداد 12 مدرسه 20 کلاسه کم دارد و در مجموع به 17 مدرسه جدید نیاز داریم تا مشکل تراکم دانش آموزی در کلاس های درس برطرف شود.
احدی افزود: در چند دهه گذشته خانه های غیر مجاز در فردیس ساخته شد اما کمتر گامی برای مدرسه سازی در این منطقه برداشته شد وامروز مشکلات روی هم انباشت شده است.
وی ادامه داد: از سویی افزایش جمعیت داریم لیکن در مقابل امکانات و سرانه اندک است.
وی با اشاره به اینکه برای داشتن یک شهر خوب و نمونه ابتدا باید از خود شروع کنیم ، گفت: استقلال این شهر نیازمند همکاری مردم فردیس است، اگر بخواهیم شهر درجه یک داشته باشیم اول باید حقوق شهرداری را به موقع بپردازیم.
سرپرست فرمانداری فردیس اظهار داشت: شهرداری یک تشکیلات درآمد هزینه است دولت به شهرداری بعضی مواقع استثنایی کمک می کند شهرداری باید بتواند سرپا بایستد وقتی مردم به موقع عوارض شهرداری را بپردازند شهربه خوبی اداره می شود.
وی به فعال سازی کمیسیون مقابله با ساخت وساز غیر مجاز در فرمانداری فردیس اشاره کرد و افزود: این کمیسیون مستقل از شهرداری ها عمل می کند اگر هر ساخت وساز غیرمجاز باشدشهروندان می توانند به کمیسیون اطلاع دهند تا پیگیری و کارهای قانونی آن را انجام دهند.
احدی گفت: در چند روز گذشته یک ساختمان غیرمجاز با زیربنای حدود یک هزار و 500 مترمربع در حاشیه پل ارتش در فلکه پنجم فردیس با حکم دادستانی تخریب شد.
وی با بیان اینکه این شهرستان در دو سال گذشته در بخش بهداشت و درمان اقداماتی برای آن صورت گرفته ، اظهار داشت: تعداد مراکز بهداشتی از 5 مرکز به 56 مرکز رسیده است ولی هنوز با استانداردها فاصله وجود دارد.
وی افزود: ما هنوز یک تخت بیمارستانی در این شهر نداریم لیکن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قول داده اند تا ظرف 18 ماه آینده بیمارستان 160 تختخوابی فردیس را آماده بهربرداری کنند.
وی در خصوص پیگیری خط مترو فردیس اظهار داشت: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری این موضوع مطرح شد و قرار است شورای اسلامی شهرفردیس دراین زمینه مصوبه ارائه دهد و برای احداث 17 کیلومترخط ریلی از پل فردیس تا چهاراه ملارد اقدام لازم به عمل آید.
سرپرست فرمانداری فردیس گفت: پیگیر احداث بزرگراه همت جنوبی هستیم و برای تسریع در انجام این طرح موضوع را پیگیری کرده ایم.
وی ، ساماندهی روز بازارها ،معابر ، دکل های برق در سطح شهر را از برنامه های آتی فرمانداری و شهرداری فردیس برشمرد.
فرماندارشهرستان فردیس ضمن بررسی مشکلات مطرح شده شهروندان در این دیدار مردمی، برای پیگیری برخی مشکلات راهکارهای قانونی را ارائه کرد.
در این دیدار که به مناسبت هفته دولت در محله اهری فردیس با حضور روسای ادارات برق، دامپزشکی، بهداشت، جهادکشاورزی، فرهنگ وارشاد اسلامی،کمیته امداد امام خمینی(ره)،کتابخانه، آموزش و پرورش،بنیاد شهید،نیروی انتظامی،راهور و چند تن از اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری فردیسبرگزار شد، مشکلات و خواسته های مردم بررسی شد.
7413 / 6155خبرنگار: معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.