به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،جلسه شورای اداری استان البرز روز دوشنبه ششم شهریور ماه با حضور دکتر علی اکبرصالحی،سیدحمیدطهائی،معاونان،مشاوران و جمعی از مدیران کل در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.
«دکتر علی اکبر صالحی» معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و لزوم تاسی جویی از اسوه های تاریخ ساز در انقلاب اسلامی بعنوان چراغ راه، گفت: بخشی از فلسفه حکومت اسلامی، رسیدگی به احتیاجات خلق است،بدان معنا که خود برطرف کننده حوائج خلق بدانیم.
وی در ادامه با اشاره به موقعیت ویژه تاریخی و جغرافیایی کشور جمهوری اسلامی از نگاه مورخان و تاریخ نگاران جهان،خلق بزرگترین امپراطوری ها و شیوه های حکمرانی در کنار تولید اندیشه و صادرات آن به سراسر جهان را از جمله شاخصه های این کشوراسلامی عنوان کرد و آن را موهبتی خاص و ویژه برای ایرانیان و مسلمانان دانست و آن را موجب افتخار عنوان کرد.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ماحصل و عصاره تمامی اتفاقات تاریخی از گذشته تا امروز است، به نقش مسئولیت اشاره کرد و گفت:مسئولیت در بخشی از نظام جمهوری اسلامی نیز توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.
وی در ادامه با تحلیلی بر کینه توزی های دشمنان علیه جمهوری اسلامی از دیروز تا امروز، داد: فلسفه دشمنی ها و اینکه نام ایران هر روز در رسانه ها مطرح می شود، سوال بزرگی است که باید آن را در نقش و دامنه نفوذ این کشور باید دنبال کرد و این قدرت نه تنها محدود به دایره قدرت نظامی کشورمان که ماهیت انقلاب اسلامی بودن این جمهوری است.
وی با اشاره به اینکه شیوه حکمرانی ایران اسلامی نیز موجب تنگ شدن عرصه فرا روی دشمنان شده است، افزود: به پشتوانه درایت و راهنمایی های مقام معظم رهبری و ایستگاهی در برابر تمامی طوفان ها،شاهد پایداری انقلاب اسلامی هستیم.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه به لطف خداوند و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی،نهال انقلاب به درختی 40 ساله تبدیل شده است،گفت:روحیه اندیشه پروری و تولید و صادرات اندیشه ایران به جهان نیز دلیل دیگری بر توجه دنیا به ایران و آشفتگی و چالش سازی برای ما شده است.
دکتر صالحی ادامه : هدف از شکل گیری انقلاب اسلامی رجوع و بازگشت به فلسفه خدمت برای خلق بوده است و همین امر نیز یعنی ساختن تمدن ایرانی _ اسلامی که رسالت ما است.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اظهار امیداوری به فتح قله های تمدن اسلامی گفت: ملت ما رسالتی دارد و قادر به سرانجام رساندن آن است و تک تک ما برای تحقق آن مسول هستیم.
دکتر صالحی در ادامه با اشاره بازدید صبح امروز از پروژه های استان البرز ادامه داد: شاهد آن بودیم که واحدها بصورت خودجوش فعال شده اند و با تحقیق و توسعه، دستاوردهای علمی به فراورده انبوه می رسد.این چشمه ای فیاض است و ما باید در کشور به دنبال توسعه چشمه های فیاض صنعتی و علمی باشیم که این حرکت در البرز آغاز شده، در واقع ما باید صنایعی ایجاد کنیم که ریشه بدواند.
وی با بیان اینکه وحدت و انسجام خوبی در البرز حکمفرما است عنوان کرد: البرز استان موفقی است و استاندار البرز با همراهی معاونان مجموعه منسجمی را به خوبی مدیریت می کنند.
دکتر صالحی همچنین گفت: اقدامات حوزه بهداشتی و درمانی در البرز نیز طی دو سال،حرکتی شگفت انگیزی بوده است.
رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه نه تنها تحلیل ها که تقدیرها نیز از گذشته تا کنون در جهت منافع جمهوری اسلامی بوده است، ادامه داد: تجربه این سالها و سیر تحول انقلاب اسلامی نشان می دهد،در کنار تحلیل،تقدیر هم نقش ویژه ای در سرنوشت ملت داشته است.
وی افزود: در خیلی مواقع به بحران هایی می رسیدیم اما بنحوی از این بحران کنار کشیده می شدیم و خیلی از این موارد را در طول انقلاب شاهد بوده ایم.
وی در این رابطه به توافقات برجام و دستاوردهای آن پرداخت و ادامه داد: نمونه آن برجام است،این اتفاق،یک لطف الهی بوده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به بحث تحریم های فلج کننده علیه ایران و تلاش های تیم مذاکره کننده، دستاوردهای این اتفاق را ناشی از اقدامات و ممارست های سختی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه دشمن همواره دشمنی خود دارد و این ما هستیم که باید با تدبیر از آن عبور کنیم،گفت: علاوه بر اینکه در برهه هایی هم معجزه الهی کشور را نجات داد،با حکمت،درایت،مصلحت اندیشی نیز از شر دشمن رهایی یافته ایم و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دادیم.
صالحی بیان کرد: لغو برجام به معنای بازگشت به شرایط قبل خواهد بود و حتی اگر به کمترین دستاورد آن نیز نگاه کنیم اینکه لااقل در شرایط سخت قبل نیستی
وی با تأکید بر اینکه در توافقات برجام سلیقه ای تصمیم گیری نشده است،تصریح کرد: توافقات برجام و مذاکرات با در نظر گرفتن چارچوب ها،حدود و خطوط قرمز بوده است و تلاش کردیم به نفع کشور تصمیم گیری کنیم و قطع به یقین آینده ای امیدبخش در انتظار کشورمان خواهد بود.
در ابتدای نشست نیز استاندار البرز به تبیین شرایط استان البرز و گزیده ای از اقدامات انجام شده در استان پرداخت.
در پایان دکتر صالحی در کنفرانس رسانه ای به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 727491
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.