به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز دوشنبه در شورای اداری استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت افزود: جمهوری اسلامی ایران توانایی بازگرداندن دوباره فعالیت های خود را دارد و پیش از این توانایی خود را در غنی سازی 20 درصد به اثبات رسانده است.
وی با تاکید بر اینکه باید با مصلحت اندیشی توطئه های دشمنان را خنثی می کردیم و برجام برای همین امر دنبال شد و به نتیجه رسید، گفت:
صالحی با بیان اینکه با برجام سایه بسیاری از تهدیدات از سر جمهوری اسلامی برداشته شد، افزود: اگر برجام از بین برود کشتیرانی، دریافت و پرداخت پول سخت می شود و تولید نفت پایین خواهد آمد و بسیاری امکانات دیگر لغو می شود ولی نباید این دستاوردهای مهم را نادیده گرفت و تحریم های چند بانک را بزرگ جلوه داد.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: طبیعی است که باید برجام را توجیه کنیم و پاسخگو باشیم، ولی این اقدام بزرگ صرف نظر از کسانی که در تحقق آن دخیل بودند، لطف خدا بوده است.
وی با بیان اینکه دشمنان قصد فلج کردن ایران با تحریم ها را داشتند، اظهار داشت: نقشه های حساب شده ای برای به زمین زدن ایران کشیده شده بود، صادرات نفت ما به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود، بسیاری از امکانات اساسی برای ما متوقف شده بود که به این دلیل به لحاظ مادی و معنوی ضرر های بزرگی را متحمل می شدیم.
صالحی اضافه کرد: در این کشور بارها با بحران ها بزرگ مواجه شدیم ولی گویا اراده ای ملت ایران را از مخاطرات حفظ کرد.
معاون رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه این ملت ویژگی اندیشه پروری دارد که باعث ترس دشمنان است، اظهار داشت: امروز ایران به شیوه حکمرانی جدید آنچه که اکنون در دنیا وجود دارد و مورد توجه حکمرانان است خدشه وارد کرده و نهال انقلاب به یک درخت 40 ساله تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: در این برهه حساس سکانداری انقلاب اسلامی بسیار خطیر و حائز اهمیت بوده که این امر به رهبری مقام معظم رهبری اکنون تحقق پیدا کرده است.
صالحی با اشاره به مسائل روز و تحولات کنونی جامعه ادامه داد: ایران جایگاه ویژه ای در تاریخ و جغرافیا دارد به این دلیل در تاریخ خود افتخار آفرینی های فراوانی را داشته باشد، بزرگترین امپراطوری جهان را در طول زمان ایجاد کرده بود و مبتکر شیوه حکمرانی و ایجاد بستری برای اندیشه های نو و شاخص را داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون در جمهوری اسلامی ما به عنوان مسئولان کشور هستیم، افزود: انقلاب اسلامی عصاره ای از اعتقادات و باورهای زیبا است ولی در جایگاهی قرار گرفته که دشمنان بسیاری دارد و همواره نامش در رسانه های مطرح دنیا برده می شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به اینکه ایران اسلامی رسالتی دارد که برای به سرانجام رساندن آن تک تک آحاد مردم و مسئولان مسئول هستند، گفت: بر اساس بیانات امام راحل (ره) دولت برخاسته از دل و اراده ملت است.
صالحی افزود: امروز واحدهایی افتتاح شد که تحقیق و توسعه را به صورت خودجوش انجام داده و به بهره برداری رسانده اند ما به دنبال ایجاد چشمه های صنعتی، علمی و فناوری باشیم.
وی با تاکید بر حضور صنایعی که ریشه دار باشند و تداوم و استمرار پیدا کنند در البرز خاطرنشان کرد: در این استان مجموعه منسجمی در حال مدیریت استان هستند ولی اداره استان در ابعاد اجتماعی و فرهنگی بسیار سخت است.
این مسئول گفت: در بعد سلامت اقدامات بسیار خوبی در البرز در کمترین زمان ممکن صورت گرفته که ادامه این روند برای البرزی ها گره گشا خواهد بود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.