به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان البرز که با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: به واسطه امنیتی که در کشور شاهد هستیم ، امروز سرمایه گذاران حضور بیشتری درایران اسلامی حضور پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: برجام که نتیجه همدلی مردم و مسئولان بود و با تبعیت از مقام معظم رهبری به نتیجه رسید توانست تاثیر بسزایی را در حوزه های مختلف به همراه داشته باشد.
طهائی گفت: به رغم برنامه ریزی ها و توطئه های استکبار جهانی امروز توانسته ایم به بالندگی هرچه بیشتر در دنیا برسیم و با کارشکنی دشمنان شاهد آن هستیم که سرمایه گذاران بازهم به سرمایه گذاری درایران اسلامی اعتماد می کنند .
استاندار البرز با بیان اینکه این استان از سال 90 عملا تاسیس شد ، افزود: اگر چه درگذشته مطالعاتی برای تبدیل شدن آن به پایتخت سیاسی صورت گرفت ولی انجام نشد.
وی ادامه داد: این استان درکنار تهران قراردارد و با طرح پایتخت سیاسی قرار بود که بخشی از مسئولیت تهران را بردوش بکشد.
طهائی افزود: استان البرز امروز به همت دولت در بحث شاخص های بهداشت و درمان به افزایش تخت های بیمارستانی رسیده و فناوری روز این حوزه در اختیار مردم قرار گرفت بطوریکه سه بیمارستان درحال ساخت است که بخش قابل توجهی از نیازها را تامین می کند.
وی گفت: در حوزه آموزشی البرز سال گذشته ثبت نام دانش آموزان ابتدایی هشت و هفت دهم درصد رشد داشت درحالی که این میزان در کشور کمتراست .
وی افزود: این آمار نشان می دهد استان البرز مهاجرپذیراست و تراکم جمعیت ما بعد از تهران بسیار است چراکه دومین استان تراکم جمعیتی کشور هستیم و البرز درحاشیه تهران بوده و مشکلاتی دارد .
استاندار البرز ادامه داد: بخش عمده ای از صنعت کشور دراستان البرزمتمرکز بوده که به حدود 60 درصد می رسد که با برنامه ریزی دقیق و منسجم به دنبال بهره برداری از این فرصت های مغتنم هستیم.
وی افزود: البرز بعنوان قطب علم و فناوری تصویب شده و منطقه علم و فناوری است در حوزه کشاورزی فعالیت هایی خوبی داشتیم در کشور اول هستیم و باید مشکل آب را در بسیاری از بخش ها حل کرد تا با رونق بیشتر صنعت و تولید اشتغالزایی را به همراه آوریم .
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.