به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین افتتاح درمانگاه گفت: درمانگاه فرهنگیان در زمینی به مساحت یک هزار و 350 متر مربع در مابین ایستگاه سرعین و چهارراه حافظ اردبیل احداث شده است.

احمد ناصری افزود: برای احداث این درمانگاه یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: این درمانگاه در مدت کمتر از 2سال احداث شده و دارای 30 اتاق وبخش های عمومی، تخصصی ، آزمایشگاه ، داندانپزشکی و بینایی سنجی می باشد.

وی گفت: در این درمانگاه پنج تخت نیز برای بستری کردن موقت بیماران راه اندازی شده و به زودی نیز بخش های سونوگرافی و رادیولوژی در آن نیز فعال می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از در حال تکمیل بودن مرکزدرمانی بیماران صعب العلاج فرهنگی در استان خبر داد و گفت: این مرکز در 11 سوئیت در حال بهره برداری بوده که دارای امکانات به روز درمانی و خدماتی برای همراهان بیماران می باشد.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات به همکاران فرهنگی نیز با تمامی داروخانه ها و درمانگاه های استان قرارداد منعقد شده و 180 میلیارد ریال نیز بابت بیمه تکمیلی هزینه شده که نیمی از آن توسط فرهنگیان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزش و پرورش استان در 2 سال اخیر از رشد 25 درصدی قبولی در مقطع سوم متوسطه خبر داد.

وی گفت: در سالجاری 73 نفر از دانش آموزان استان در امتحانات نهایی معدل 20 کسب کرده و در کنکور سراسری نیز بیش از 50 نفر رتبه زیر یک هزار کسب کردند که نسبت به سال گذشته رشد 80 درصدی دارد.

ناصری از کسب 75 رتبه کشوری در مسابقات مختلف ورزشی خبر داد و افزود: دانش آموزان استان در جشنواره های علمی و پژوهشی نیز 140 رتبه برتر کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی کودکان در سن تحصیل نیز 99.9 درصد می باشد از تحت پوشش قرار گرفتن 72 درصد از کودکان در مقطع پیش دبستانی خبر داد.

وی با اشاره به توسعه مراکز درمانی و رفاهی فرهنگیان در استان گفت: درمانگاه فرهنگیان مشگین شهر در آستانه بهره برداری بوده که به زودی افتتاح می شود.

وی افزود: مرکز رفاهی خلخال نیز با یازده سوئیت ، مرکز رفاهی گرمی با 16 سوئیت و دارای سالن های اجتماعات و غذاخوری نیز از دیگر طرح های رفاهی است که به بهره برداری رسیده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 726664
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.