به گزارش ایرنا ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در نشست شورای اداری نظرآباد افزود: انقلاب اسلامی برای نظام سلطه خیلی گران تمام شد لذا از همان ابتدا شروع به سنگ اندازی و شیطنت کردند.
وی ادامه داد: با حمایت دشمنان خرابکاری ها و ترورهایی را در ایران انجام شد؛ فرقه ها و نحله هایی را برای براندازی انقلاب به راه انداختند که جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نمونه ای از کارهای آنها بود.
آیت الله حسینی همدانی گفت: کار را به تحریم و فشار اقتصادی و نفوذ سیاسی فرهنگی رساندند تا ناکارآمدی نظام را نشان داده و بین مردم و نظام فاصله بیندازند و نظام را نسبت به اصول و آرمانهایش وادار به عقب نشینی کنند.
وی اضافه کرد: وظیفه ما چیست؟ به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام آفت پیروزی، کسالت و تنبلی است؛ امتی که تنبل باشد هرگز به نتیجه نمی رسند و ما نمی توانیم با استکبار کنار بیاییم؛ علت های اصلی مبارزه ما با نظام سلطه، احیای اسلام و احیای حق است که آنها تلاش برای مبارزه با اینها دارند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: قرآن، دین و آرمانهای اسلامی به ما می گوید که با استکبار باید مبارزه نماییم چون آنها به دنبال سلطه هستند وتلاش استکبار این است که هویت ملی ما را از بین ببرد؛ تمام تلاش آنها برای غارت منافع کشور ماست.
وی خاطرنشان کرد: دخالت استکبار در سیاست کشور و سلطه در حوزه اقتصاد و فرهنگ، منافع کشور را از بین می برد. آنها حتی اقتدار نظامی ما را نمی توانند تحمل کنند.
وی اضافه کرد: الان نظام سلطه را به سمت حقوق بشر و قدرت دفاعی ما می برند و می خواهند فشار همه جانبه بیاورند تا ما از کارمان دست بکشیم.
آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد:تمرکز بیانات رهبری معظم انقلاب در دیداربا هیات دولت، اشتغال و اقتصاد و معیشت مردم بود که اهمیت موضوع را نشان می دهد و مشکلات اقتصادی بلیه ای است که کشور به آن مبتلاست ولی این منطقه با این میزان بهره مندی از نعمات الهی نباید دچار این مشکلات باشد.
وی افزود: مسئولیت امانت الهی و مورد بازخواست است؛ مدت خدمت کوتاه است باید آن را غنیمت بشماریم و امروز اداری عمل کردن کافی نیست؛ باید مسئولیت را عبادت و گره گشایی از کار مردم را وظیفه ی الهی دانست.
آیت الله حسینی همدانی گفت: البرز تازه تاسیس است و هنوز ساختارهایش کامل نشده است؛ اما این مطلب نباید دلیل کم کاری شود و اگر فساد اقتصادی و اداری و رانت هم به این ضعف ها اضافه شود، در این بین فقط مردم ضرر خواهند کرد.
وی تاکید کرد: جدای از دستورات کلی، اموری که مربوط به مجموعه ی مدیریت شهری است را می توان با همکاری دستگاههای درون منطقه، آن را به شکل مناسبی اصلاح کرد.
امام جمعه کرج با اشاره به مساله ی کمبود آب منطقه که باید به صورت جدی پیگیری شود گفت: مسئول نظام اسلامی در بیان امیرالمومنین علیه السلام باید کارش در پایان به سعادت و شهادت ختم شود و شما در هر پست و مقامی باشید، کارگزار نظام اسلامی هستید؛ لذا باید افق فکری تان سعادت و شهادت باشد.
وی افزود: اگر فرصت خدمت از دست برود، دیگر تکرار نمی شود و نزد خدا هیچ عذری نخواهیم داشت، مسئولی که ارتباط مردمی نداشته باشد، کارش بی فایده خواهد بود چراکه ارتباط مردمی، تربیت روحیه ی مردمی و پرهیز از اشرافی گری، کمک به حرکت های خودجوش و جهادی، پیگیری و نظارت بر زیر مجموعه، برنامه دقیق و مدون، خطرپذیری در کارها، تحمل و استقبال از نقدها همه باید مورد توجه مسئولان باشد.
وی ادامه داد: وجود منتقد یک نعمت است؛ تحمل خود را بالا ببریم و سخنان آنها را بشنویم که قطعا موجب ارتقای کار ما خواهد شد،انشاءالله با وحدت و همدلی مسئولین رشد کمی و کیفی، با در نظر گرفتن اولویت ها بیش از پیش بر این منطقه محقق شود.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.