به گزارش ایرنا، خسرو ساکی در آیین اختتامیه مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان پسر دوره دوم ابتدایی سراسر کشور که شامگاه شنبه در اردوگاه فرهنگی - تربیتی امام علی (ع ) در کرج به میزبانی استان البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید فرهنگی، افزود: تربیت بدنی و مقوله حائز اهمیت سلامت یکی از مهم ترین برنامه های در دستور کار وزارت اموزش و پرورش محسوب می شود که در سند تحول نیز از آن یاد شده است.
وی اظهار کرد: ورزش کارکرد تندرستی و سلامت جسمی داشته که بستر ساز مکارم اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان، جوانان و نوجوانان می شود.
وی تصریح کرد:طرح هایی تحت عنوان حیات پویا، المپیاد درون مدرسه ای، مدرسه قهرمان و مسابقات دانش آموزان در سطوح مختلف برای تحقق سلامت دانش آموزان و پرورش مکارم اخلاقی آن ها در مدارس اجرایی شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرزبا اشاره به اینکه در مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی کشور به میزبانی البرز، 27 تیم در مقطع ابتدایی و 23 تیم در دوره متوسطه پسران در این رقابت ها حاضر شده اند.
ساکی اضافه کرد: 23 تیم در دوره ابتدایی و 15 تیم در دوره متوسطه اول در بخش دختران در مسابقات ژیمناستیک دانش اموزان سراسر کشور در استان البرز با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی تمرین مسوولیت و وظیفه شناسی را از جمله درس های ورزش برای دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان نخبه در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شناسایی می شوند تا پس از گذراندن دوره های تخصصی علمی - فنی در رشته ورزشی مورد علاقه اشان بتوانند با شرکت در مسابقات کشوری و جهانی برای ایران اسلامی افتخار آفرینی کنند.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقات سراسری برای دانش آموزان در واقع بستر سازی برای قرار گرفتن آینده سازان ایران اسلامی بر سکوهای ورزشی جهانی است تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی به اهتزاز درآید.
وی در ادامه به شعار رضایت، سلامت و امنیت از منزل به منزل مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور اشاره کرد و یاد آور شد: امیدواریم استان البرز میزبانی شایسته ای از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات داشته باشد.
وی در پایان از همکاری کمیته امداد امام خمینی( ره ) ، ورزش و جوانان ، دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی ، داوران ملی و بین المللی که در برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان سراسر کشور به یاری آموزش و پرورش البرز آمده اند قدر دانی کرد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.