به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز، عبدالناصر میرچی گفت: با فعال سازی این کارگاه ها، هنرجویان پس از احراز قابلیت فنی توسط سازمان میراث فرهنگی به سازمان فنی و حرفه ای معرفی و ضمن آموزش زیر نظر مربیان کارت مخصوص فنی و حرفه‌ای و بیمه نامه دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: دراجرای این تفاهم نامه 13 نفر از استاد کاران صنایع دستی البرز نیز برای دریافت کارت مهارت آموزی یا مربیگری به سازمان فنی و حرفه‌ای استان معرفی شده اند.
میرچی افزود: هر کدام از مهارت آموزان می‌توانند تا 6 نفر هنرآموز به سازمان فنی و حرفه ای معرفی نمایند که
این افراد بایستی یک سال در کنار استاد مشغول کار باشند و برای این افراد نخست کارت مخصوص و بیمه نامه صادر می شود.
میرچی گفت: برای هر کدام از مربیان صنایع دستی نیز از طرف سازمان فنی و حرفه ای، سامانه اینترنی تعریف شده است که با استفاده از آن می توانند هنرجویانی که مورد تایید استادکار هستند و دوره های مقدماتی و به آموزی را پشت سر گذاشته اند درسامانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای ثبت نام نمایند.
میرچی اظهار داشت:این تفاهم‌نامه برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بسیار مهم و اتفاقی بسیار خوشایند است چراکه گردش کاری صنعتگران و هنرجویان برای فرایند بیمه شدن به حداقل رسیده است.
با معرفی مستقیم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز این هنرمندان بدون گذراندن دوره های اضافه و همچنین اخذ آزمون دوباره توسط فنی و حرفه ای صاحب کارت مخصوص فنی و حرفه ای می شوند. 7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.