به گزارش ایرنا،سید مصطفی آذرکیش روز شنبه در آیین گشایش دوره های ضمن خدمت کشوری مهارت افزایی هنرآموزان شاخه کاردانش در مرکز تربیت مربی استان البرز برگزار شد ، افزود: هدف از ادامه تحصیل دانش آموزان در شاخه کاردانش برای اشتغالزایی و اقتصاد جامعه است که امیدورایم با حمایت رسانه ها بستر تغییر نگرش اولیاء و سایر اقشار در زمینه جایگاه مهم شاخه کاردانش در جامعه بوجود آید.
وی بیان کرد: حیات شاخه کاردانش نیاز به مشارکت سایر دستگاه های اجرایی، مدیران مراکز تولیدی، صنعتی ، خدماتی و کشاورزی دارد و ارتقاء جایگاه این شاخه در جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به مهارت آموزی توجه ویژه ای شده است،یاد آور شد: هنرستان ها نماد اقتصاد مقاومتی هستند زیرا هنر جویان بر حسب نیاز بازار کار آموزش می بینند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مرحله دوم دوره های ضمن خدمت کشوری هنرآموزان شاخه کاردانش در مرکز بین المللی تربیت مربی کرج با هدف دانش و مهارت افزایی برگزار شده است.
آذر کیش اضافه کرد: این دوره ها به منظور توانمند سازی نیروی انسانی و بهبود کیفیت آموزش های علمی و مهارتی شاخه کاردانش با مشارکت مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شروع شده است.
وی با بیان اینکه این دوره ها تا 22 شهریور ماه امسال در مرکز تربیت مربی کرج ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در این دوره ها هنر آموزان تحت پوشش دوره های تخصصی با محوریت تعمیر کار پمپ و شیر، کار با دستگاه cnc چوب، نصب و راه اندازی سیستم مکاترونیکی، تعمیر ماشین ابزار ، الگوساز لباس با رایانه ، تعمیر تراکتور و تیلر را فرا می گیرند.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طبق هماهنگی های به عمل آمده با سازمان آموزش فنی و حرفه ای در پایان هر دوره به شرکت کنندگان گواهی صلاحیت حرفه ای مربیگری می شود.
آذر کیش گفت : در این دوره ها مجموعا 5120 نفر ساعت آموزش تخصصی مربوط به استانداردهای شغلی موجود در رشته های مهارتی شاخه کاردانش توسط اساتید مجرب ارائه می شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.