عباس دمیرچی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه مندان به شرکت در این همایش بزرگ پیاده روی می توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی http://samah.haj.ir نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.
وی اظهار داشت: متقاضیان می توانند هم به صورت شخصی ثبت نام خود را انجام دهند و پس از گرفتن کد رهگیری برای اخذ ویزا در تاریخی که اعلام خواهد شد مراجعه کنند و هم می توانند برای سهولت در اخذ روادید خود به صورت مستقیم به یکی از 47 دفتر زیارتی فعال و تحت نظارت حج و زیارت در استان مراجعه کنند.
وی در ادامه در خصوص فعالیت ستاد اربعین در استان، گفت: ستاد اربعین در کشور و به تبع آن در استان البرز با زیرمجموعه 13 کمیته فعالیت خود را آغاز کرده که ریاست این ستاد در استان با استاندار البرز است و حج و زیارت استان مسئولیت کمیته اعزام این ستاد را بر عهده دارد.
وی افزود: پس از پیش ثبت نام، عاشقان شرکت در این همایش بزرگ می توانند پس از استقرار کنسولگری عراق در استان نسبت به اخذ روادید اقدام کنند.

***افزایش 54 درصدی صدور ویزای زایرین اربعین در سال گذشته
دمیرچی به مزایای نام نویسی و اعزام زایرین از طریق سازمان حج و زیارت اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته پس از فعال شدن جدی کنسولگری عراق در استان نسبت به صدور روادید برای زایرین، صدور ویزا در استان نسبت به سال قبل از آن حدود 54 درصد رشد داشته است.
وی گفت: سال گذشته 35 هزار و 800 ویزا صادر شد که پیش بینی می شود در سال جاری این عدد به حدود 50 هزار برسد.
وی از زایرین خواست به طور حتم در برای شرکت در همایش اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنند و از سفرهای شخصی بدون روادید خودداری کنند و افزود: برای ثبت نام حتما به صورت اینترنتی و یا از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز اقدام کنند و از مراجعه به افراد غیرمجاز خودداری کنند در غیراینصورت ممکن است در طی این سفر دچار مشکلات عدیده ای شوند.
دمیرچی به مزایای اعزام از طریق سازمان حج و زیارت اشاره کرد و بیان داشت: ثبت نام کنندگان در سامانه سماح از مزایایی همچون برخورداری از بیمه، حمل و نقل و خدمات هلال احمر بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه هزینه بیمه هر فرد 18 هزار و 800 تومان است، ادامه داد: هزینه بیمه در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری ندارد ولی تعهدات آن بیشتر شده و پوشش بیمه ای به صورت کامل انجام می شود.
مدیرحج و زیارت استان البرز اضافه کرد: همچنین این افراد از تسهیلات دیگری همچون حمل و نقل که مسئولیت کمیته آن با اداره کل حمل و نقل و راهداری استان است، بهره مند می شوند و با توجه به ثبت نام زایرین در سامانه، در مرز برای کنترل ورود و خروج در مرز ایران تقسیم بندی می شوند تا هیچگونه ازدحام و مشکلی در آن زمان به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه برای البرزی ها، مرز مهران در نظرگرفته شده، اظهار داشت: برای مسافرین اربعین بحث خدمات هلال احمر و بیمارستانی نیز در نظرگرفته شده است.
دمیرچی در پایان یادآور شد که افرادی از طریق سامانه سماج ثبت نام می کنند احتیاجی به پرداخت وجه دستی به هیچ شخص و یا دفتری ندارند و تمام وجه به صورت اینترنتی پرداخت می شود.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.