حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در آغاز سخنان خود در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی گفت که آزادی، امنیت و آرامش به همراه پیشرفت برنامه اساسی کشور در 4 سال آینده همچون دولت یازدهم سرلوحه اقدامات دولت دوازدهم خواهد بود که در حقیقت عزم جزم دولت برای تحقق این اصول تحقق بخش اهداف متعالی نظام محسوب می شود.
مردم در انتخابات سال 92 و 96 مسیر اعتدال را برگزیدند و رئیس جمهوری و دولت نیز بارها پایبندی خود را به این اصل اثبات کرده اند و در 4 سال آینده نیز با گام های استوارتر در این مسیر حرکت خواهند کرد.
رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت که من خود را به تحقق این برنامه ها متعهد می‌دانم و از حقوق همه مردم چه آن‌هایی که به من رای دادند و چه آن‌ها که به دیگران رای دادند، صیانت و دفاع می کنم.
همانطور که رئیس جمهوری نیز بر آن تاکید کرد تحقق این اهداف نیاز به عزم مشترک همه بخش های نظام در قوای سه گانه و دیگر بخش ها دارد. نقش نمایندگان در مجلس نقش ویژه و تعیین کننده است و رئیس‌جمهوری و نمایندگان وظیفه مشترکی برای تحقق خواست مردم دارند.
مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند که توسعه و پیشرفت کشور و حل مشکلات در گرو همکاری و تعامل مشترک همه قوا است و در این صورت منافع مردم که به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ولی نعمت مسئولان هستند، تامین خواهد شد.
دولت گام های بلندی را جهت استحکام این تعامل در عرصه داخلی و بین المللی در دوره گذشته برداشته و با همراهی مجلس و قوه قضاییه قصد دارد در این دوره نیز گام های خود را تکمیل کرده و نقشه راه تدوین شده را که تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد فضای امن برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری است، به ظهور برساند.
اکنون هفته دولت علاوه بر اینکه فرصتی برای ارائه گزارش خدمات ارائه شده به مردم برای تقویت سرمایه های اجتماعی است، زمانی برای استحکام تعامل قوا با یکدیگر نیز محسوب می شود به ویژه اینکه دولت دوازدهم در آغاز مسیر خود دست خود را به سوی همه بخش های نظام دراز می کند تا همه نیروها پای کار بیایند و برای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.
رئیس جمهوری نیز در جلسه هیات دولت در این باره گفت: اجرای برنامه‌های کلان کشور و همچنین پاسخگویی به مطالبات به حق مردم و خواسته‌های آنان که در انتخابات 29 اردیبهشت متجلی شد، باید در صدر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد و گزارش آن در مناسبت‌هایی نظیر هفته دولت به مردم ارایه شود.
سید حمید طهائی استاندار البرز درباره ضرورت تحقق شعار سال 96 با تلاش مشترک همه، گفت: ایجاد بستر توسعه اشتغال و تولید با تعامل ویژه بین مسئولان و صاحبان صنایع استان محقق شده و در جهت اجرای شعار سال اهتمام ویژه ای وجود دارد.
استاندار البرز اضافه کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال اهداف ایجاد اشتغال و تولید در استان با جدیت بیشتری دنبال شده و درصدد رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا، گفت: انتخاب و تائید وزرای دولت دوازدهم با همدلی و همراهی انجام شد و کشور با همدلی موجود در مسیر رشد و توسعه بیشتر قرار گرفته است.
محمدجواد کولیوند افزود: کشور با انتخاب این وزیران در مسیری تازه قرار گرفته و امیدواریم که با این همدلی بتوان کشور را هر چه بیشتر در مسیر رشد و توسعه قرار داد.
وی اضافه کرد: تمام کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می کنند در صورتی که با حمیت و اخلاص کارها را به پیش ببرند، دلبستگی به نظام بیشتر می شود. در صورتی که مردم در کنار نظام باشند همه ما هستیم، در غیر اینصورت هیچ کدام از ما نیز نیستیم.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رای اعتماد بالای مجلس به وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: این دولت وزیر حاشیه ساز ندارد.
عزیز اکبریان در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط استان البرز در کرج، افزود: وزیران ما در این دوره بسیار شایسته هستند و آدم های حاشیه ساز در این کابینه وجود ندارد و امید است با کمک مجلس نتایج خوبی حاصل شود.
وی با بیان اینکه تولیدی که صادرات محور نباشد زمین خواهد خورد ادامه داد: تیم اقتصادی دولت از سایر دولت ها هماهنگ تر است چراکه در گذشته بزرگترین معضل در ناهماهنگی ها بود.
وی گفت: کسب مهارت های صادرات برای رونق تولید و اقتصاد کشور امری ضروری است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
اکبریان با بیان اینکه مشکل صنعت کشور در صادرات است افزود: بر این اساس کسب مهارت های صادراتی از اهم اقدامات آینده خواهد بود.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.