به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در دیدار با رییس و مدیران دانشگاه های علمی کاربردی استان البرز ضمن بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان شهید افزود: در این هفته فرصت مغتنمی برای ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای دولت وجود دارد که مسئولان باید از این بستر برای تنویر افکار عمومی استفاده کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تکریم جامعه فرهنگی و دانشگاهی ادامه داد: دانشگاهیان و فرهنگیان به واقع افرادی تاثیرگذار و قابل احترام هستند که پرورش آینده سازان کشور و پیشرفت و توفیق نظام در عرصه های مختلف منوط به وجود آنها است.
وی با اشاره به اینکه در اقتصاد جهان 12 رکن وجود دارد افزود: یکی از ارکان پژوهش بوده و باقی در عملیات و اجرا خلاصه می شود بنابراین جوامع برتر دنیا در اقتصاد توانسته اند در جهت تبدیل پژوهش به ثروت اقدام کرده و ایده ها و پژوهش های علمی را اجرایی کرده اند.
معاون استاندار اضافه کرد: ضرورت دارد با تشکیل اتاق های فکر با حضور کارشناسان خبره در زمینه های مختلف از ایده ها و پیشنهادات آنها در پیشبرد امور کمک گرفت.
وی گفت: ایران اسلامی در حوزه پژوهش دارای رتبه بسیار خوبی در دنیا و منطقه است که می طلبد در تبدیل دستاوردهای علمی به ثروت اقدام قابل توجهی صورت گیرد بنابراین می توان با استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها در این خصوص معنای ارتباط صنعت با دانشگاه ها را عملیاتی کرد.
این مسئول عنوان کرد: باتوجه به نیاز امروز باید در دانشگاه ها به رشته های بین رشته ای توجه شده و سعی در ارتقا کیفی این کونه رشته ها به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی اندیشه جدی کرد.
معاون استاندار گفت: با توجه به گزارش های ارائه شده از مجموعه اقدامات و فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی، برپایی نمایشگاه هایی از توانمندی های دانشجویان و فارغ التحصیلان این امر ضرورت دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 721536
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.