به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل؛ محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه بهسازی محور رضی- امیرکندی در شهرستان گرمی گفت: رشد و توسعه کشاورزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در سال‌های گذشته و همچنین ارتباط با آسیای میانه موجب افزایش چشمگیر ترافیک در این محور شده که این افزایش با توجه به محدودیت ظرفیت راه ارتباطی قبلی علاوه بر بالا رفتن هزینه جابجایی مسافر و کالا موجب افزایش آمار تصادفات و مرگ و میر نیز شده بود لذا جهت پاسخگویی به نیازهای منطقه، ارتقاء کیفی و مشخصات فنی، بهسازی و احداث راه فوق در برنامه اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بهسازی، احداث و تکمیل محور رضی- امیرکندی به طول ۴۷ کیلومتر است که از این مجموع ۳۳ کیلومتر بهسازی و تکمیل شده و ۷ کیلومتر هم در دست احداث است.

حیدری اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، رفع نقاط پرحادثه، توسعه شهرهای شمالی استان، کاهش استهلاک وسایط نقلیه، بهبود سطح سواره‌رو، کاهش هزینه سفر و توسعه ترانزیت کالا و مسافر به آسیای میانه می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اهمیت محور ارتباطی اردبیل، گرمی به بیله سوار به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی مهم استان ادامه داد: این محور مرکز استان را به شهرهای شمالی مرتبط کرده و علاوه بر اتصال سریع، ایمن و مطمئن، هدایت ترافیک مسافر و بار شمال استان و تردد ترانزیت از طریق گمرک بیله سوار را تسهیل می‌کند.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: تاکنون برای احداث و بهسازی مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای اتمام مابقی عملیات مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که امیدواریم با تخصیص اعتبار به موقع شتاب بیشتری بگیرد.

حیدری گفت: میزان مطالبات پیمانکار این پروژه ۴۰ میلیارد ریال است.

لازم به ذکر است از مشکلات پروژه می‌توان به کمبود اعتبارات تخصیصی و قرار گرفتن بخش عمده کار در مسیر کوهستانی و سنگی اشاره کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719822
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.