به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین پیرموذن در نشست با معاون سفیر استرالیا در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: تحریم سال های گذشته باعث شد تا ما در حوزه صنعت و نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی و صنایع غذایی با برخی نارسایی ها و عقب ماندگی ها روبرو باشیم.

وی گفت: دولت یازدهم تمام تلاش خود را در بازسازی بخش صنعتی و نوسازی صنایع غذایی گذاشته است که به راحتی می توانیم از تجربیات کشوری نظیر استرالیا که پیشرو در صنایع غذایی است، استفاده کنیم.

رئیس اتاق اردبیل با بیان اینکه دولت در سال جاری بودجه مناسبی را برای نوسازی ناوگان صنعتی و ماشین آلات صنایع غذایی گذاشته است که در این زمینه می توان از تجربیات کشور استرالیا بهره مند شد.

پیرموذن ضرورت راه اندازی تورهای صنعتی را بین تجار دو کشور یادآور شد و اظهار داشت: راه اندازی این تور فرصت خوبی را برای واحدهای کوچک و متوسط فراهم می آورد تا با حجم سرمایه گذاری بالا کار کرده و همکاری های مشترکی را انجام دهند. وی در این راستا تصریح کرد:اتاق اردبیل آمادگی اعزام هیئت تجاری به استرالیا را دارد و مشوق های سرمایه گذاری نیز در اردبیل در حال اجراست .

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران ادامه داد: در استان اردبیل ما به شدت نیازمند توسعه کشاورزی مدرن و راه اندازی ماشین آلات جدید همراه با تقویت صنایع تبدیلی هستیم که دولت فعلی یک و نیم میلیارد دلار در بخش کشاورزی در شمال استان اردبیل سرمایه گذاری کرده است که با اتمام این امر قطعا در منطقه مغان تقویت صادرات محصولات فراوری شده کشاورزی را شاهد خواهیم بود.


اردبیل پیشرو در بحث سرمایه گذاری کشاورزی

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران خاطرنشان کرد: استان اردبیل در بین استان های کشور در حوزه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی رتبه اول را دارد و ما به راحتی می توانیم هم در بخش کشاورزی و هم صنایع غذایی از تجارب و توانمندی های سرمایه گذاران استرالیایی استفاده کنیم که امیدواریم زمینه این کار به سرعت فراهم آید.

حجم تجارت ضعیف بین دو کشور

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بعد از برجام هیئت تجاری استرالیا به ایران سفر کرد ولی متأسفانه حجم تجارت بین دو کشور ضعیف است بطوریکه در سال ۲۰۰۰ آمار صادرات و واردات دو کشور یک میلیارد دلار بود ولی تخمین می زنیم روابط تجاری دو کشور در سال گذشته کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار باشد.

امنیت سرمایه گذاری در ایران

وی با بیان اینکه کشور ایران در منطقه پرتلاطم خاورمیانه بهترین کشور از نظر امنیت اجتماعی وسرمایه گذاری است افزود: باید ارتباطات تجاری دو کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ایران در دهه 1990 شریک اول تجاری استرالیا در خاورمیانه بود اضافه کرد: دفتر تجاری استرالیا در تهران (آسترید) در سال ۲۰۱۰ به دنبال تشدید تحریم علیه ایران تعطیل شد ولی از سال ۲۰۱۶ مجدد این دفتر بازگشایی شد.

پیرموذن از آمادگی اعزام هیئت تجاری اتاق اردبیل به استرالیا خبر داد و افزود: مشوق های سرمایه گذاری در اردبیل در حال اجراست که می توان سرمایه گذاری های مشترکی انجام داد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717702
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.