به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: اولین دوره از کارگاه آموزشی " آشنایی با قوانین و مقررات شوارهای اسلامی روستایی " با حضور دکتر روشنایی معاون اجرایی و اداری شورای عالی استان ها و معاونین و همچنین بخشداران برای کلیه اعضای شوراهای اسلامی روستایی دوره پنجم در سه مرحله برگزار شد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این دوره به تفکیک بخش‌های مختلف استان و در مرکز هر بخش برگزار شد و تا پیش از شروع بکار دوره جدید فعالیت شوراها به پایان رسید.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: این دوره در دو سطح مقدماتی و تکمیلی بود که در دوره مقدماتی مباحثی همچون: جایگاه شوراها در آموزه‌های دینی و نظام اجرایی کشور و نیز قوانین بالادستی، شرح وظایف و مسئولیت شوراها در قانون، وظایف ذاتی و معاضدتی شوراها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های شوراها، نحوه تعامل شوراها با دستگاه‌های اجرایی، نقش شوراها در اقتصاد مقاومتی، وظیفه شوراها در صیانت از محیط زیست و مدیریت پسماند روستایی و ... تدریس شد.
وی ادامه داد: در دوره تکمیلی که پس از روی کار آمدن شوراها در طی نیمه دوم سال جاری و پیرامون آشنایی شوراها با مباحث مالی و فنی دهیاری ها خواهد بود و تدریس خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717490
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.