مهدی مرادی*: یکی از ابزارهای مناسب و کارآمد در این زمینه، تحلیل پوششی داده‌ها می‌باشد که به عنوان یک روش غیر پارامتری به منظور محاسبه کارایی مناطق 10 گانه شهرداری کرج می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 امروزه استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده‌ها با سرعت زیادی در حال گسترش بوده و در ارزیابی سازمانها و صنایع مختلف مانند صنعت بانکداری، پست، بیمارستانها، مراکز آموزشی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و از جمله کارایی در حوزه شهرداری ها استفاده می‌شود.
 به این ترتیب کاربرد مدل مزبور و توسعه‌ آن به لحاظ تئوری و کاربردی در ارزیابی کارآیی مناطق شهرداری کرج به منظور شناخت جوانب مختلف نهاد شهرداری برای به کارگیری و شناخت دقیقتر آن اجتباب ناپذیر است. استفاده از مدلهای تحلیل پوششی داده‌ها علاوه بر تعیین میزان کارایی نسبی، نقاط ضعف سازمان را در شاخص های مختلف تعیین کرده و با ارائه میزان مطلوب آنها، خط مشی سازمان را به سوی ارتقای کارایی و بهره‌وری مشخص می‌کند.
همچنین الگوهای کارا که ارزیابی مناطق شهرداری ناکارا بر مبنای آن انجام می شود و گسترش آن به سایر مناطق شهرداری که دارای ناکارامدی هستند؛ می تواند مبنایی برای تغییر سیاست ها ، رویکردها در حوزه ماموریت ها و تصمیم سازی ها قرار گیرد. اکنون که شورای شهر منتخبین به زودی عهده دار مسئولیت می شوند؛ لزوم توجه به استفاده کارآمد از مدل های علمی برای تغییر سیاست ها در شهرداری کرج بیش از پیش احساس می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714411
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.