به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ سید حامد عاملی در نشستی با فرماندار نمین اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 15 میلیون دلار از محصولات تولیدی استان اردبیل به کشورهای خارجی صادر شده که این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی روبه‌رو است.

وی افزود: از سال 2 تاکنون نیز یک هزار و 160 مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اردبیل صادر شده و بیش از 300 طرح نیمه‌تمام صنعتی به اتمام رسیده که این موضوع نشان دهنده اقدامات و تلاش‌های انجام یافته در این زمینه است که امیدواریم این وضعیت از این پس نیز به همین منوال ادامه یابد و بتوانیم برای رشد واحدهای تولیدی استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارائه تسهیلات رونق تولید در استان سبب به وجود آمدن چهار هزار و 300 شغل پایدارشده و 460 شغل نیز با پرداخت این تسهیلات در استان به وجود آمده است که در این زمینه همکاری بانک‌های عامل بسیار حائز اهمیت بوده است.

عاملی با اشاره به راه‌اندازی 242 واحد تولیدی راکد در استان نیز بیان کرد: خوشبختانه استان اردبیل بیش از سهمیه‌ای که برای آن تعیین شده توانسته واحدهای راکد را فعال کند که این یک امتیاز مثبت برای استان محسوب می‌شود و تمام سعی و تلاش ما بر این است که این اقدامات بیش از این تداوم یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که استان در زمینه‌های مختلف از جمله تولید شیرآلات نفت و گاز، قطعات الکترونیکی خودرو، صنایع غذایی و ساختمان جز تولیدکنندگان سرآمد منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید بنابراین نیاز است که از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 713689
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.