به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، خسرو ارتقایی در جلسه مشترک عباداله کامکار معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری با سرمایه گذاران فرانسوی که عصر یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز دارای تراکم جمعیت بالایی است، بنابراین مسائل زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است، افزود: فرانسه نیز همواره اهمیت فراوانی به مباحث زیست محیطی داده و این امر را در تمام امور خود لحاظ می کند.
وی ادامه داد: استان البرز دارای رودخانه ها و مناطق گردشگری فراوانی است و مردم حتی از سایر استان ها نیز برای بهره مندی از این طبیعت در این استان حضور پیدا می کنند.
ارتقایی گفت: می توان با کمک هیات سرمایه گذاری فرانسوی در حوزه رودخانه های طالقان و کرج شرایطی را برای توسعه فضاهای گردشگری فراهم کرد.
وی به تولید بیش از هزار و 700 تن زباله شهری و 300 الی 400 تن زباله صنعتی در استان البرز به صورت روزانه، افزود: متاسفانه سایت مناسبی برای دفع بهداشتی این زباله ها در استان البرز وجود ندارد که امید است بتوان در این بخش همکاری و تعامل کرد.
معاون استاندار اضافه کرد: بخش قابل توجهی از فاضلاب کلانشهر کرج تصفیه نمی شود بنابراین اگر ما بتوانیم در این رابطه از تجارب فرانسه استفاده کنیم بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
وی با اشاره به آثار برجام در خصوص توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی گفت: با توجه به پتانسیل های خوبی در خصوص انرژی های پاک می توان فصل مشترکی را آغاز کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713483
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.