به گزارش ایرنا، اسماعیل قاآنی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت محمود نریمانی که عصر پنجشنبه در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اگر یک روز بلندگوهای تبلیغاتی دنیا آزاد باشند، می توانند شهادت دهند که آمریکا حمله به افغانستان و عراق را طراحی کردند اما با 6 هزار میلیون دلار هزینه ذلت بار خارج شدند.
سردار قاآنی افزود: این نظام اسلامی و الهی و فرزندان دیروز امام (ره) و فرزندان امروز رهبری پرچمی برافراشته و راه زندگی با عزت را به دنیا نشان دادند.
وی با اشاره به اینکه اسرائیل اکنون به خاری و خفت افتاده و سید حسن نصرالله با اقتدار به آنها امر و نهی می کند، اضافه کرد: اکنون نیز ما آسیب های بسیاری به آمریکا وارد کردیم و در آینده نیز تمامی تهدیدهای آنها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهیدان مدافع حرم برای دفاع از حرم رفته بودند ولی نقطه نهایی آنها رسیدن به حکومت جهانی امام زمان (عج) است و شهدا این راه را با اقتدار می پیمایند.
وی با تاکید بر اینکه به طور طبیعی انسان دوره معینی برای زندگی دارد، افزود: این دفتر در زمان مقرر صاحب هر جایگاهی که باشید بسته می شود.
جانشین سپاه قدس با بیان اینکه زمانی که دفتر عمر شهدا بسته می شود مهر زرین شهادت بر پایان این دفتر می خورد، ادامه داد: سالار شهیدان امام حسین (ع) پرچمی را در دنیا بلند کرد که راه زندگی عزتمدانه را به همگان آموخت و شهدای امروز اثبات می کنند که هنوز ندای سالار شهیدان شنوندگان بزرگی دارد.
سردار قاآنی گفت: در خصوص شهدای عالی مقام باید توجه داشت که آثار وجودی آنها در زندگی ما جاری و ساری است و مسیر ما را به درستی تعیین و تبیین می کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بنای جنگ با کسی نداشتیم افزود: ولی در این مقطع دشمنان از دورن و بیرون کشور به انقلاب اسلامی حمله کردند و دشمنان با کمک منافقین و تمامی امکانات خود درصدد فروپاشی این نظام برآمدند.
وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد نیز گفت: امام (ره) قطعنامه را پذیرفته بود و برغم اینکه دشمن برای قبول این قطعنامه فرصت خواسته بود، تمام قوای خود را جمع کرد و عملیات مرصاد شکل گرفت.
سردار قاآنی افزود: همه دنیا انگشت حیرت به دهان گرفته بودند و از نیروی ایمان و مقاومت ایران متعجب بودند چراکه با تمام امکانات برعلیه ایران اقدام کرده و انتظار این چنین رشادت هایی را نداشتند.
وی با بیان اینکه شهدای عالی مقام تنها در میدان اثر نداشتند بلکه راه را برای نسل های بعد نیز هموار کردند خاطرنشان کرد: امروز هزاران کیلومتر خارج از مرزهای ایران مدافعان حرم فقط برای اسلام و انقلاب اسلامی وارد میدان شدند.
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه حرم نمادی از اسلام و انقلاب اسلامی است گفت: شهید نریمانی جزو مربیان بزرگ و گرانقدر بود و ده ها نیرو را برای دفاع از حرم تربیت کرده و به میدان فرستاده بود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب جایگاه شهدای مدافع حرم را بالا می داند به این معنا است که راهی توسط شهدای دوران دفاع مقدس باز شده در این دوره نیز تقویت و ترویج می شود که این امر بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.
سردار قاآنی ادامه داد: شهدای مدافع حرم راه ایثار و شهادت را با اقدام و رفتار خود برای مردم سراسر دنیا ترجمه کرده اند.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.