به گزارش ایرنا، امیر محمدفهمیده قاسم زاده روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز فرهنگی (باغ موزه) دفاع مقدس استان البرز، اگر 80 سال در خصوص این حماسه عظیم به عنوان این سرچشمه قوت فرهنگی برای نسل ها بگوییم باز هم اثار و گفتمان هایی وجود دارد که ناگفتنی مانده باشد.
وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از اهداف اصلی ایجاد این مراکز فرهنگی است، گفت: این سازمان اهدافی دارد که بعد از پایان جنگ با تابعیت ستاد کل و ترکیبی از مجموعه های نیروهای مسلح برای ماندگاری این حماسه ها ایجاد شد.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همچنین تصریح کرد: کلید واژه های زیادی برای این حماسه های ماندگار و گنج هایی عظیم وجود دارد.
وی گفت: تمام نهضت پیامبر خلاصه شد در این 8 سال دفاع مقدس که انقلاب اسلامی برای جهان اسلام به ارمغان آورد و به عنوان حیات جهان اسلام شد.
امیر فهمیده قاسم زاده ادامه داد: همانطور که در 8 سال دفاع مقدس تمام آحاد مردم و نیروهای مسلح حضور یافتند و با افتخار آن را به پایان رساندند برای حفاظت و بهره برداری از آثار آن دوران مرکز فرهنگی دفاع مقدس را تعریف کرده اند.
وی گفت: محتوای این مراکز فرهنگی با مشارکت تمام مجموعه ها پیش بینی شده تعیین می شود.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: در بحث محتوای مرکز فرهنگی به صورت متمرکز سیاستگذاری انجام می شود، زیرا هیات امنای این مجموعه متشکل از دولتمردان است و شورای راهبردی آن متشکل از نخبگان و کسانی است که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.
وی گفت: حماسه دوران دفاع مقدس همچون گنجینه ای گرانبها و امانت است که بایستی به نسل های جدید و آینده انتقال یابد.
1535/6156خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.