فرید براتی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح سومین مرکز اجتماع مدار استان البرز در گفت و گو با ایرنا، افزود: سه طرح آموزشی در زمینه اعتیاد مورد توجه نهاد حمایتی بهزیستی قرار گرفته که شامل آموزش های پیشگیری از اعتیاد ،طرح نماز و نظام مراقبت از خود است.
وی ادامه داد: این طرح ها با همکاری نهادها و ارگان های مختلف به اجرا درآمده و در تلاش هستیم، به صورت گسترده آنها را اجرایی کنیم که نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه های علوم پزشکی دراجرای آنها مشارکت دارند.
براتی گفت: استانداردسازی و توسعه متوازن مداخلات پیشگیرانه، درمان و کاهش آسیب اعتیاد و اتخاذ تدابیر لازم در جهت تغییر نگرش جامعه بمنظور صیانت، حمایت اجتماعی و بهبود عملکرد فردی و اجتماعی و جامعه‏پذیری بهبود یافتگان با تکیه براثربخشی منابع و برنامه ها در حوزه های اشتغال، اوقات فراغت، خدمات مشاوره، پزشکی، حمایتهای حقوقی و اجتماعی از مولفه های مهم در اجرای طرح های مذکور است .
وی افزود: فعالیتهای آگاهسازی ، تقویت و توسعه، و ارتقاء کیفیت خدمات مشاوره ژنتیک، و مداخلات مبتنی بر پیشگیری از بروز و شیوع معلولیتها بعنوان راهکاری استراتژیک درکاهش بار معلولیتها و ارتقاء و تثبیت نظام سلامت کشوراز دیگر اهدافی است که در اجرای طرح های آموزشی دنبال می شود .
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.