به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر فرشاد طهرانی با اشاره به اینکه موسسه رازی در زمینه تولید فرآورده های بیولوژیک قدمتی بیش از 92 سال دارد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت این موسسه در حوزه تولید واکسن های دام و طیور، ظرفیت بسیار خوبی برای سازمان دامپزشکی محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه این موسسه در بخش تحقیقات و فعالیت های آزمایشگاهی نیز اقدامات قابل توجهی انجام می دهد، افزود: موسسه رازی در مقاطع بسیار حساس به کمک سازمان دامپزشکی آمده و در حوزه واکسن بخش بسیار مهمی از نیاز کشور را تامین می کند.
مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود یک میلیارد جوجه یک روزه در کشور تولید می شود، تامین واکسن به خصوص در شرایط تحریم، موضوع بسیار مهمی است و با سلامت جامعه در ارتباط است.
وی ادامه داد: بر این اساس نقش موسسه رازی همواره نقشی ارزنده و مفید در خودکفایی کشور در حوزه تامین گوشت مرغ و تخم مرغ بوده است.
طهرانی بیان کرد: امید است بتوانیم ارتباط میان موسسه رازی و سازمان دامپزشکی را هرچه بیشتر و بهتر ادامه دهیم و این2 دستگاه بتوانند با همکاری یکدیگر فعالیت های مربوط به حوزه دام و طیور را به بهترین شکل انجام دهند.
رئیس موسسه رازی تاکید کرد:
*** ضرورت ضابطه مند کردن مصرف واکسن در کشور و رویکرد استفاده از تولیدات داخلی
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر اینکه محصولات و فرآورده های این موسسه هیچ کمبودی نسبت به تولیدات مشابه خارجی ندارند، گفت: باید بر روی ضابطه مند کردن مصرف واکسن در کشور و رویکرد استفاده از تولیدات داخلی فارغ از تعصبات، توجه و تاکید شود.
دکتر مسعود هاشم زاده با اشاره به نشست مشترک با کلینیسین های استان آذربایجان شرقی که در موسسه رازی شعبه مرند برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، ارتباط با افرادی است که به صورت مستقیم با فرآورده های موسسه رازی ارتباط دارند.

وی با اشاره به اینکه نقد و بررسی و پیشنهادات بخش مهمی از این نشست را به خود اختصاص داد، افزود: متاسفانه به دلیل عدم فرهنگسازی و یا ضعف ارتباطات با کلینیسین ها، گاهی احساس می شود فرآورده های وارداتی نسبت به تولیدات داخلی مزیت هایی داشته باشند که در اکثر مواقع این موضوع حقیقت ندارد.
رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات و پرسش و پاسخ هایی که در آن مطرح می شود و همچنین ارائه نتایج آزمایشاتی که بر روی فرآورده های موسسه رازی انجام شده و مقایسه با مشابه خارجی آن ها به صورت علمی، کمک می کند تا بسیاری از این اشتباهات فکری رفع شود.
وی ادامه داد: بر این باوریم که کشور برای کنترل بیماری ها باید از ورود واکسن ها جلوگیری کرده و هرکشوری باید با فرآورده های بومی و تولید شده داخلی بیماری ها را کنترل کند.
هاشم زاده با تاکید بر اینکه محصولات و فرآورده های موسسه رازی هیچ کمبودی نسبت به تولیدات مشابه خارجی ندارند، گفت: باید بر روی ضابطه مند کردن مصرف واکسن در کشور و رویکرد استفاده از تولیدات داخلی فارغ از تعصبات، توجه و تاکید شود.
6155/6156خبرنگار: نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.