به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه صبح چهارشنبه گروهی از مسئولان بسیج سازندگی البرز به همراه یوسف کرمی، مدال آور المپیک و گروهی از خبرنگاران و عکاسان راهی منطقه محمدشهر کرج شدند.
پس از گذشت ساعاتی و گذر از حجم ترافیکی به منطقه صفادشت محمدشهر رسیدیم که در منطقه ای دور از جاده با یک کارگاه پرورش بلدرچین روبرو شدیم.
به محض ورود به این کارگاه که توسط یک جوان بسیجی به نام پیمان محمودی حدود یکسالی است راه اندازی شده با فضایی همچون خانه های روستایی که حیاتشان با انواع بوته های صیفی جات تزیین شده روبرو می شویم.
این جوان البرزی که پس از تحصیل در مقطع فوق دیپلم الکترونیک و گذراندن خدمت مقدس سربازی در جستجوی کار بود ولی کاری که همگام با رشته تحصیلی اش باشد را نیافت اما ناامید نشد و درصدد ایجاد یک کارگاه تولیدی در حوزه پرورش طیور برآمد.
محمودی ابتدای کار خود را در این مزرعه که فضای کارگاهی آن حدود 380 مترمربع است با یک 1500 قطعه بلدرچین و سرمایه 5 میلیون تومان آغاز کرد ولی اکنون با تلاش شبانه روزی او این کارگاه به حدود 10 هزار قطعه در 2 بخش گوشتی و تخمگذار تبدیل شده است.
اکنون سرمایه ی این جوان به بیش از 50 میلیون تومان رسیده و طبق گفته ی خودش در صورتیکه با مشکلی همچون بیماری و یا کسادی بازار مواجه نباشد ماهانه حدود 4-3 میلیون تومان درآمد خالص دارد.
این جوان بسیجی توانسته با راه اندازی این کارگاه تولیدی خود، ایجاد کارآفرینی و اشتغال برای 6 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم کند.
محمودی تا کنون از تسهیلات اقتصاد مقاومتی استفاده نکرده ولی درصدد است تا با مشاوره های انجام شده از این تسهیلات برای گسترش کار خود استفاده کند.
در ادامه مسیر این گروه عازم مسجد جامع امیرالمومنین (ع) محمدشهر می شوند که جهادگران گروه جهادی محمد رسول الله (ص) کرج در حال ترمیم و بازسازی این مسجد هستند.
در این گروه جهادی که حدود 30 نفر عضویت دارند علاوه بر فعالیت های عمرانی، طرح ویزیت رایگان و همچنین طرح های آموزشی را ارایه می دهند.

**شناسایی 10 منطقه آلوده به اعتیاد در اجرای طرح کرامت
رئیس بسیج سازندگی استان البرز در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت: گروه جهادی محمد رسول الله (ص) یکی از 100 گروه جهادگر استان البرز که با اشتیاق در زمان اوقات فراغت تابستانه خود اقدام به سازندگی می کنند.
سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند افزود: براساس برنامه ریزی های انجام از امسال گروه های جهادی را به خارج از استان نمی فرستیم و فقط این گروه های جهادی در داخل استان فعالیت خواهند داشت.
وی اظهار داشت: بچه های جهادی به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان آیه های مجسم قرآن و سفیران کار وتلاش هستند.
ترکاشوند بیان کرد که در سال جاری 173 پروژه عمرانی توسط گروه های جهادگر در مناطق محروم اجرا می شود که برخی از آنان کارهای نیمه تمام گذشته است و بخش دیگر نیز ابتدای کار آن ها است که تا سال آینده به اتمام خواهند رسید.
وی گفت: این جهاد اقتصادی کمتر از جهاد نظامی نیست زیرا دشمن تلاش می کند زیرا دشمنان با جنگ نرم موضوع اقتصاد و فقر درصدد است تا مردم ایران را از پای درآورد ولی ما درنظر داریم تا با تلاش این جهادگران ایرانی باعزت و عظمت داشته باشیم.
رئیس بسیج سازندگی استان البرز همچنین به اجرای طرح کرامت توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود:
در اجرای این طرح 10 منطقه آلوده در استان شناسایی شده که آلودگی به مواد مخدر و اعتیاد است که بیشتر در مناطق حاشیه نشین هستند.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده سن اعتیاد در این مناطق بسیار پایین است که فعالیت هایی در این مناطق اجرا می شود تا این معضل در استان کاهش یابد.

**تشکیل تعاونی های اقتصادی مقاومتی در البرز
رئیس بسیج سازندگی استان البرز در ادامه گفت: در سال جاری هدف از ارایه تسهیلات اقتصادی مقاومتی همچون ارایه تسهیلات در سال های گذشته نیست بلکه امسال تسهیلات اقتصادی ما را سعی داریم هدفمند تر در قالب تشکیل تعاونی ها بکنیم.
وی افزود: در سال های گذشته موفق شدیم شهرها را از نظر قطب های مزیت دار تقسیم بندی کنیم به طوری که هر شهری با توجه به استعداد، ظرفیت و پتانسیل و شرایطی که داشت به صورت یک قطب داریم به طور مثال محمدشهر قطب میوه، میز، مبل، صنعت چوب و منبت معرفی شد.
وی اظهار داشت: چهارمین میدان بار میوه و تره بار ایران در این منطقه است و 35 درصد این محصولات به ضایعات تبدیل می شود و بارانداز استان های شمالی و غربی محسوب می شود و با توجه به این ظرفیت ها این منطقه را تبدیل به قطب فراوری میوه کردیم.
ترکاشوند اضافه کرد: در کرج نیز صنایع دستی و پوشاک به عنوان قطب معرفی شد و در ساوجبلاغ و طالقان نیز صنعت لبنیات که در کنار این قطب ها صنایع تبدیلی تکمیلی تسهیلات گرفتند ولی امسال در نظر داریم برای استحکام بخشیدن و تثبیت این قطب ها و رویکرد صادرات محور و علمی تر تسهیلات را در قالب تشکیل تعاونی و در قالب همان قطب های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ارایه دهیم.
وی گفت: در سال گذشته هم موفق شدیم حدود 700 واحد کارگاهی کوچک را راه اندازی کنیم که در آینده ای نه چندان دور تعاونی ها تشکیل می شوند که بنا به موضوعات تعاونی فروش، تعاونی مصرف، تعاونی آموزشی ایجاد می شوند.
وی افزود: محدودیتی برای ایجاد تعاونی ها وجود ندارد ولی ابتدا بایستی امکان سنجی و ظرفیت شناسی انجام شود و اگر کسانی که بتوانند طبق قوانین کشور شرایط ایجاد تعاونی را داشته باشند مساعدت می شود.
رئیس بسیج سازندگی بیان داشت: با وزیر کار و رفاه اجتماعی نیز دو بار تفاهم نامه هایی منعقد کردیم و سعی شده با راحت ترین شکل و بدون بروکراسی های اداری تشکیل تعاونی های اقتصاد مقاومتی را در استان انجام دهیم و این تعاونی ها معافیت های مالیاتی داشته و به جهت بازار فروشی که ایجاد می کنند و شرایطی که در قانون دارند امیدواریم با ساماندهی این تعاونی ها به نتایج مثبتی در استان برسیم.
وی گفت: این تعاونی ها که زیرنظر بسیج سازندگی استان راه اندازی می شوند و قبل از تشکیل تعاونی ها به متقاضیان آموزش های لازم ارایه می شود.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.