به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری البرز ،مهدی جوهری با بیان اینکه پیشگیری از پدیده هایی نظیر قتل آتنا نیازمند سازو کارهای وسیع در حوزه های مختلف است اظهار داشت: پیشگیری از این پدیده نیازمند ساز و کارهای وسیع در حوزه های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی است ولی در گام نخست والدین موظف هستند نظارت کافی بر کودکان و تعاملات آن­ها با سایر افراد داشته باشند.
وی اضافه کرد: والدین باید در هر لحظه بدانند که کودکشان کجاست، با کیست و مشغول چه فعالیتی است، والدین باید توجه داشته باشند که نظارت بر فعالیت های کودک حق و وظیفه آن هاست و لازم است این فعالیت ها در محدوده نظارتی آن ها انجام شوند.
جوهری گفت: به خصوص در مواردی که کودک با افراد بزرگسال یا نوجوانان تعامل دارد، با برقراری مقررات مشخص در این خصوص می توان این نظارت را به حداکثر رساند و کودکان را از دام گرگ­های درنده در جامعه حفظ کرد.
وی ادامه داد: آموزش مهارت­های اجتماعی به کودکان، آموزش امتناع کودکان از خواسته­های نابجا و آموزش نحوه مراقبت کودکان از بدنشان باید مورد توجه جدی والدین قرار گیرد .
جوهری گفت: این آموزش ها باید مطابق سطح درک و فهم کودک و با ارائه مثال های روشن و واضح باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: مسئولین در هر مقام و پستی و وابسته به هر جریان سیاسی که هستند، به اندازه دغدغه مسائل سیاسی، دغدغه مسائل اجتماعی و اقتصادی را نیز داشته باشند تا دیگر شاهد وقایعی از این دست نباشیم.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.