مهدی علی اکبر زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: یکی از ویژگی‌های آموزش و پرورش نوین ، توجه خاص به فعالیت‌ها و نیاز های دانش آموزان است، به همین دلیل 300 اردوگاه دانش آموزی در کشور فعال است.
وی اظهار کرد: فعالیت‌ها و اردوها موجب شکوفایی استعدادها ، تعمیق یادگیری ، تمرین آموخته‌ها ، مسئولیت‌پذیری ، مشارکت و همکاری، همزیستی مسالمت آمیز ، و آشنایی با فرهنگ‌های بومی ،منطقه‌ای ، ملی و جهانی می‌شود.
وی بیان کرد: اردو یک فعالیت روشمند و هدفدار است که در تحقق بخش اعظمی از نیازهای اجتماعی، عاطفی، جسمی و ... دانش آموزان ایفای نقش می کند.
وی از افزایش حس مسئولیت پذیری و مشارکت دانش آموزان، شناخت، پرورش و هدایت استعدادهای دانش آموزان، غنی سازی برنامه های درسی و اوقات فراغت دانش آموزان به عنوان اهداف برگزاری اردوهای دانش آموزان در کشور یاد کرد.
مدیرکل فرهنگی و هنری و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: به اردوگاه های دانش آموزی اعتبارات در سه سطح ملی، استانی و منطقه ای تخصیص پیدا می کند.
علی اکبر زاده تصریح کرد: هر ساله در تابستان به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های متنوعی در قالب اردویی در اردوگاه های دانش آموزی به اجرا در می آید.
وی در ادامه به موقعیت جغرافیایی اردوگاه های کشور اشاره کرد وافزود: فعالیت گسترده و پذیرش بالای دانش آموزان در اردوگاه های کشوری به صورت فصلی است.
وی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد اردوگاه دانش آموزی طالقان در استان البرز،اضافه کرد: این اردوگاه قابلیت تبدیل شدن به یک اردوگاه دانش آموزی ملی را دارد.
علی اکبر زاده تاکید کرد: در بازدیدی که از اردوگاه دانش آموزی طالقان صورت گرفت ، نیاز است برای توسعه و تجهیز این اردوگاه اقدامات مناسب انجام شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.