محمد جلالیان عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این فرد در طول یک سال اخیر ضمن تماس تلفنی به صورت حرفه ای و شناخت اسامی همکاران قضایی و انتظامی با آنها تماس می گرفته و خود را همکار آنان معرفی کرده است، ضمن اینکه در قبال دریافت مبالغی وجه نقد به برخی افراد دارای پرونده نیز قول های غیرواقعی مبنی بر رفع مشکل آنها می داده است.
وی با اشاره به اینکه گرچه همکاران قضایی و دادستان ها، در قبال تلفن های این فرد مجعول اقدام خاصی انجام نداده اند، گفت: در عین حال برای همکاران قضایی ما ذهنیتی توام با تعجب ایجاد کرد که چطور ممکن است یک قاضی به خودش اجازه دهد که با دیگر قضات در شهرستانها تماس گرفته و در مورد پرونده فردی سفارش و خواهان تخفیف شود.
وی یادآور شد: این وضعیت ادامه داشت و حتی از زندان و مراجع انتظامی، پلیس آگاهی و امنیتی به ما اطلاع داده شد که نام و عنوان ما مورد سوء استفاده قرار گرفته است، تا جایی که از دادسرای تهران، ایلام، کرج و چند شهر دیگر پیگیر این موضوع شدند.
جلالیان عزیزی خاطرنشان کرد: تا اینکه یک روز همین فرد در داخل دادسرای فردیس دست به چنین اقدامی زد که ما گزارش را به نظر دادستان عمومی فردیس رساندیم و ایشان با ارجاع پرونده به شعبه ما دستور تسریع در رسیدگی را صادر کردند.
وی گفت: باوجود اینکه ابتدا فکر می کردیم با در دست داشتن تلفن و آدرس به راحتی این فرد را بازداشت خواهیم کرد اما او که در چند استان دنبالش بودند، کسی نبود که به این سادگی ها به دام ماموران قانون بیفتد.
بازپرش شعبه 7 دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: براین اساس با حمایت های خوب حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان البرز، پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان و استان در یک سری اقدامات فنی و عملیاتی شبانه روزی در یک غافلگیری، شخصا به همراه ماموران پلیس امنیت موفق شدیم متهم را ساعت حدود هفت صبح در منزل مسکونی اش دستگیر کنیم.
وی گفت: در بازپرسی و تحقیقات اولیه مشخص شد که این فرد اغلب در محوطه و داخل دادگستری حضور داشته و با شناسایی افرادی که دارای پرونده بودند، خود را قاضی یکی از شهرها معرفی کرده و به آنها قول کمک و رفع مشکل می داده است، ضمن اینکه با دادن شماره خود به افراد از آنها مبالغی را اخذ می کرده است.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل این متهم شماره های تلفن شماری از همکاران اداری و انتظامی ما نیز کشف شد، افزود: با توجه به اینکه این متهم در شهرهای مختلف بخصوص استان البرز مبادرت به این گونه کارها ی خلاف کرده، نیاز است چهره او بدون پوشش منتشر شود تا شکات دیگر را شناسایی کنیم که دادستان هم با این امر موافقت کرده اند.
جلالیان عزیزی با اشاره به اینکه این متهم شکات زیادی دارد و حتی شماری از همکاران قضایی ما نیز در حال اعلام شکایت هستند، خاطرنشان کرد: این متهم با توجه به آشنایی با سوابق در دادسرای مختلف کیفری و شناختی که از دادسراها داشته، بخصوص با فن بیان خیلی خوب، افراد مورد نظر خود را گمراه می کرده است، در حالی که او یک شخص عادی با تحصیلات در حد سیکل است.
وی ادامه داد: طبق قانون این متهم که حدود 11 فقره سابقه کیفری داشته و فراری بوده و در استانهای تهران، البرز، اردبیل ، کردستان، ایلام ، اورمیه، گیلان و... مرتکب جرم شده است به عنوان کلاهبرداری و سایر جرایم غصب عنوان و اعمال نفوذ بر خلاف حق در مراجع دولتی و قضایی فعلا بازداشت موقت در زندان است.
وی تاکید کرد: همگان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادی و سازمانی می توانند از این فرد در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فردیس اقامه شکایت کنند.
7417/ 6155 خبرنگار: منصور جمشیدی** انتشاردهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.