به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، «سیدحمیدطهائی» صبح شنبه در جلسه «شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی» که در محل اتاق بازرگانی، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری؛ رییس اتاق بازرگانی و جمعی از مدیران اقتصادی استان برگزار شد،در رابطه با نیاز شهرک های صنعتی به تأمین آب صنعتی گفت: طبق قانون دولت موظف است تا درب شهرک ها،امکانات زیربنایی نظیرآب،برق و.. را ایجاد کند و ایجاد امکانات در داخل شهرک بر عهده مدیران واحدهای صنعتی است، ضمن اینکه در طرح مطالعاتی احداث شهرک ها نیز باید این نیازها از قبل پیگیری شود تا مشکلی برای ارائه خدمات ایجاد نگردد.
نیاز استان به 300 مگاوات برق مصرفی در صنایع
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه بیان کرد: در جریان سفر دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری به میزان 400 مگاوات کمبود برق اعلام شد، در حال حاضر شهرک های صنعتی استان نیز به 300 مگاوات برق مصرفی دارند که فقط 120 مگا وات آن تأمین می شود و برای انتقال مابقی خطوط شرکت شهرک ها با همکاری دستگاه های مربوطه باید تدبیر کند.
نیاز آب صنایع استان احصا شود
استاندار البرز همچنین بیان کرد: در خصوص میزان آب مورد نیاز مصرف در بخش صنعت،نیازها باید توسط صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی،جهاد کشاورزی و سایر بخش ها احصا و برای تأمین آن برنامه ریزی شود.
طهائی در این رابطه تصریح کرد: برای تأمین آب مورد نیاز استان دو راهکار وجود دارد که آب مصرف شرب و صنعت تفکیک شود و دوم اینکه بازگشت پساب مصرفی برای استفاده در بخش صنعت مورد پیگیری قرار گیرد که برای بازگشت پساب به استان درخواست ما به میزان 150 میلیون مترمکعب بود که با تأمین 30 میلیون متر مکعب آن موافقت شد که در این زمینه نیاز است که نمایندگان نیز در مجلس پیگیر بازگشت این درخواست باشند.

طرح اشد مجازات برای متخلفان اقتصادی در مجلس مطرح شود

طهائی در رابطه با تخلفاتی نظیر ساخت و سازهای غیرمجاز و حفر چاه های غیرمجاز نیز بیان کرد: باید طرحی به پیشنهاد مجلس وارد صحن شود تا میزان هزینه های تخلف بالا برود و علاوه بر جریمه سنگین در تخلفات با متخلفان نیز برخورد جدی صورت گیرد.
استاندار البرز با تعمیم این دیدگاه نسبت به پیگیری و اشد مجازات با قاچاقیان کالا بیان کرد: مجازات متخلفان، تشویق افرادی است که در صادرات و .. طبق چارچوب های قانون و استانداردها حرکت می کنند.
وی حمایت صنفی از تولیدکنندگان و بازاریان و کسبه درست کار را یک اولویت خواند و تصریح کرد: باید بین قشری که با خون دل تولید می کنند و متخلفان تمایز قائل شد.
اقتصاد مقاومتی به معنای کاهش سطح کیفی تولیدات داخلی نیست
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر اینکه باید آماده رقابت با بازارهای جهانی باشیم، افزود: علاوه بر اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی و تأمین کالاهای داخلی، باید روی کیفیت تولیدات نیز تمرکز کنیم،اگر اقتصاد مقاومتی واردات کالاهای مشابه را ممنوع اعلام می کند به معنای این نیست که هر کالاهای بدون کیفیتی را تولید کنیم و به اجبار هم خریداری شود.در این زمینه ناظران باید وارد کار شوند و همین طور با ارتباط بین حوزه های علمی و پژوهشی، سطح کیفی تولیدات راارتقا ببخشیم.
بیش از 900 میلیارد تومان طی یک سال در استان سرمایه گذاری شد
استاندار البرز در بخش دیگری همچنین با اشاره بر اجرای بسترهای دولت الکترونیک در استان گفت: طبق اعلام اداره کل ارتباطات و زیرساخت، سال گذشته نزدیک به 900 میلیارد تومان در حوزه فناوری اطلاعات و آی.تی در استان البرز سرمایه گذاری شده است که این رقم بدون احتساب سرمایه گذاری سایر بخش های همچون شهرداری و.. رقمی فراتر بوده و خود حاکی از اقدامات و تلاش برای ارتقا سلامت در دستگاه هاست.
وی افزود: به همین منظور نیز در بدو امر 30 دستگاه و تا پایان سال کلیه دستگاه ها باید به سامانه استعلام های کشور متصل شود تا فرایند و چرخه صدور مکاتبات، ترخیص کالا و.. با نظارت ویژه و سلامت کامل به انجام برسد.
طهائی در محور دیگری با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی استان به کشور استونی رهاوردهای این سفر را برای دستیابی به بازارهای جهانی مفید و موثر خواند و گفت: اتاق بازرگانی با برگزاری نمایشگاه های اقتصادی و سایر تصمیمات اتخاذ شده در این سفرها بسترهای رونق اقتصادی کشورو استان را فراهم خواهد آورد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 702960
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.