به گزارش خبر انلاین،مهندس میرزایی افزود : 1200 تن گندم و 170 تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید در اشتهارد خریداری شد .و جو تولیدی منطقه که بیش از 1000 تن بوده بیشتر به مصرف دامداریهای این شهرستان اختصاص داده شده است.
مهندس میرزایی بیان داشت : حدود 800 هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار است و در حال حاضر 1300 هکتار از اراضی آبی شهرستان نیز آماده اجرای این طرح به صورت بارانی و قطره ای است که در صورت انجام این پروژه ها راندامن آبیاری از 35 تا 40 درصد به بیش از 80 در صد افزایش پیدا خواهد نمود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد اظهار داشت : با توجه به کمبود آب ، کشت ارقام مقاوم و استفاده از آبیاری تیپ در شهرستان دنبال میگردد و در حال حاضر 550 هکتار از اراضی کشاورزی به باغات پسته ، گردو و بادام و سایر میوه ها اختصاص دارد و یکی دیگر از روشهایی که در شهرستان در حال پیگیری است کشت نشایی است که با انجام این روش دونوبت آبیاری صرفه جویی میگردد.
ایشان تصریح کرد : چهار واحد فعال پنبه پاک کنی در اشتهارد وجود دارد که ضمن استفاده از تولیدات شهرستان ، تولیدات سایر استان ها نیز در این واحدها خریداری و فرآوری میگردد. که با توجه به ظرفیت موجود واحد های فعال در صورت تامین آب مورد نیاز جهت کشت پنبه ، این محصول میتواند صرفه اقتصادی داشته باشد که با توجه به پیام مقام معظم رهبری در جهت اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی نقش خوبی ایفا مینماید.
وی در پایان خاطر نشان کرد : همچنین 850 واحد کوچک دامداری روستایی در شهرستان فعال بوده و علاوه بر این حدود 86 واحد مرغداری تخم گذار و گوشتی در این شهرستان در حال فعالیت و تولید میباشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 702956
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.