به گزارش ایرنا، خسرو ساکی در نشست خبری با اصحاب رسانه تحت عنوان جوانان، اوقات فراغت و سازمان های مردم نهاد که بعد از ظهر دوشنبه در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه اوقات فراغت به گروه سنی خاصی مربوط نیست و هر قشری برنامه ریزی مختص خود را می طلبد افزود: آموزش و پرورش نیز در حوزه دانش آموزان این امر را دنبال می کند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی در خصوص غنی سازی اوقات فراغت در حال اجرا است، ادامه داد: با توجه به تنوع در میل و رغبت دانش آموزان به فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، مذهبی و اردویی در حدود 500 پایگاه تابستانی ارائه خدمت می کند.
ساکی گفت: مخاطبان قدرت انتخاب دارند و می توانند متناسب با ذائقه و سلیقه خود رشته مورد نظر را انتخاب کند چراکه بستر این امر فراهم شده و اکنون 348 پایگاه درون مدرسه ای، 13 کانون فرهنگی، 8 دارالقرآن، 5 استخر، 32 سالن سرپوشیده و 8 پژوهش سرا و در کنار اردوگاه ها وجود دارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 690 میلیارد تومان در آموزش و پرورش البرز هزینه شد و امسال نیز پیش بینی بودجه 770 میلیارد تومان اعتبار وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: خارج از برنامه های مصوب فعالیت های فوق برنامه، مشارکت های مردمی را می طلبد و در شورای آموزش و پرورش برای رعایت حال تمامی اقشار جامعه فعالیت ها، شهریه مصوب شده است.
وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای کشف استعداد ها، افزود: تفاهم نامه ای با موسسه روانشناسی رهنمون امضا شده که هوش های 8 تا 9 گانه دانش آموزان در روز سوم مهرماه مورد سنجش قرار می گیرد و این طرح برای هدایت استعدادها تدوین شده و برنامه ریزی آن را انجام داده ایم.
امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان البرز نیز در این نشست خبری با اشاره به طرح سه شنبه بدون خودرو افزود: این طرح از ابتدای سال آغاز شده و هفته گذشته نیز به صورت نمادین با حضور استاندار البرز و جمعی از مدیران برگزار شد و درصدد فراهم کردن زیرساخت های لازم برای این امر هستیم.
وی ادامه داد: بانوان نمی توانند در ملاعام دوچرخه سواری کنند و این امر از سوی معاونت فرهنگی اداره ورزش و جوانان دنبال می شود.
غفرانی گفت: خانه جوان در البرز افتتاح شد و کلیه سمن ها در این مکان مستقر و ساماندهی شدند چراکه اکنون 150 سمن فعال در بخش جوانان تشکیل شده که در این رابطه رتبه اول کشور را داریم.
وی با اشاره به فعالیت های سازمان های مردم نهاد افزود: 17 دستگاه باید فعالیت های صورت گرفته در حوزه جوانان را گزارش کنند و ما نقش پیگیری این امر را داریم و ما باید نهایت تلاش خود را کنیم که سمن های جوانان به صورت مستقل کار خود را با هویت بخشی و اعتماد به نفس لازم انجام دهند.
این مسئول اضافه کرد: موضوع ازدواج، اعتیاد، اوقات فراغت و سایر مباحث در این سمن ها دنبال می شود و فعالیت های چشمگیری دارند که قابل رصد برای تمامی کسانی که در این رابطه سوال دارند است.
وی گفت: سمن های جوانان دارای هویت مشخصی در البرز هستند و در ابعاد سیاسی وارد نمی شوند و مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان البرز با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تدبیر با محوریت ازدواج و خانواده در استان افزود: این جشنواره برای اولین بار در استان البرز برگزار می شود که 80 فیلم در مرحله اول برگزیده شده و به مرحله بعد رسیده است.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.