به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، سید حمید طهائی در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان البرز که عصر سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری با حضور هیات اکراینی برگزار شد استان البرز را یک استان صنعتی و علی رغم وسعت کم، موفق در امر کشاورزی معرفی کرد و افزود: البرز با وجود تعدد مراکز دانشگاهی و پژوهشی قطب علم و فناوری کشور نیز محسوب می شود.
وی با بیان اینکه سفیر اکراین در ایران و رییس جمهور سابق اکراین اشراف کامل به ظرفیت های البرز دارند، ادامه داد: با توجه به مواردی که مطرح شد سیاست های کلی اکراین برای توسعه و تقویت ارتباط با ایران راهگشا خواهد بود.
طهائی گفت: بر اساس تعاملات دو طرفه البرز با اکراین انتظار می رود در آینده نزدیک گشایش قابل توجهی در ارتباطات اقتصادی ایجاد شود البته بنا به بررسی های صورت گرفته ضرورت دارد که موانع موجود در حوزه تعاملات صنعتی و کشاورزی از سوی اکراین حل و فصل شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اکسپو 2017 در اکراین افزود: تولیدکنندگان البرزی به جد باید درصدد بهترین حضور در این بستر باشند چراکه می تواند از این طریق تعاملات گسترده تجاری را رقم زد.
استاندار البرز اضافه کرد: استان البرز از طریق ریلی، هوایی و زمینی کریدور شمال-جنوب منطق محسوب می شود که فرصت مناسبی را برای تجار و صادرات محصولات فراهم می آورد.
وی گفت: در 2 کشور ایران و اکراین دارای موقعیت های منحصر به فردی هستند که این امکان توسعه همکاری های دوجانبه را ایجاد می کند.
طهائی با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهم نامه هایی بین استان البرز و استان خرسون امضا شد افزود: این امکان با توجه به درخواست های مطرح شده از سوی اکراین در خصوص 2 استان دیگر اکراین قابلیت قابل اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه کمیسیون مشترک دو کشور ایران و اکراین نیز در حال انعقاد است که از این طریق نیز بسیاری از موانع برطرف خواهد شد.
اوکراین با اهتمام ویژه ای گسترش مناسبات با ایران را دنبال می کند
سفیر اکراین در ایران گفت: 2 کشور ایران و اوکراین دارای ظرفیت های فراوانی هستند که با تعامل دوجانبه می تواند از این امکانات به درستی بهره مند شد و کیف با اهتمام ویژه این موضوع را دنبال می کند.
سرگی بولوکیاک در این نشست، با اشاره به اینکه سال گذشته طبق مذاکرات صورت گرفته قیمت روادید اوکراین برای ایران کاهش پیدا کرد، افزود: عمل به این وعده می تواند گواهی بر تعهد اکراینی ها بر وعده های خود باشد.
بولوکیاک با بیان اینکه ایران دارای منابع طبیعی و ذخایر و معادن بی نظیری است، گفت: اوکراین نیز در زمره صادرکنندگان برتر دنیا در محصولات کشاورزی محسوب می شود و از سوی دیگر جزو 5 کشور برتر دنیا در امر صادرات است.
وی افزود: با اهتمام ویژه ای درصدد تقویت روابط بین استان البرز و استان های اوکراین هستیم و در این خصوص موانع موجود را مورد بررسی قرار داده و برای حل آنها برنامه ریزی خواهیم کرد.
سفیر اوکراین در ایران اضافه کرد: پیرو امضا تفاهم نامه استان البرز و خرسون، 2 استان دیگر اوکراین نیز متقاضی این ارتباط دوسویه هستند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 699381
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.