به گزارش ایرنا، پژمان قنبرزاده روز سه شنبه در نشست هم اندیشی اعضای اتحادیه مرغداران تخمگذار استان البرز با مسئولان اجرایی دستگاه های ذیربط که در محل این اتحادیه برگزار شد، با بیان اینکه این تعداد مرغ تخمگذار در 110 واحد تولیدی هستند، افزود: همچنین 3 میلیون قطعه پولت (جوجه مرغ تخمگذار) در 35 واحد تولید کننده پولت در استان داریم.
وی با اشاره به اینکه در تولید تخم مرغ در سطح کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده ایم، اظهار داشت: با تولید حدود 90 هزار تن تخم مرغ در سال حدود 7 درصد کل صادرات کشوری این محصول را به کشورهای دیگر به خود اختصاص داده ایم.
وی با بیان اینکه این اتحادیه در استان البرز از سال گذشته فعال شده، گفت: یکی از مهم ترین برنامه های این اتحادیه فعال سازی واحدهای غیرفعال و کنترل بیماری در بین این واحدها به دلیل قرار گرفتن بین 3 استان مازندران، تهران و قم است.
وی یکی دیگر از برنامه های اتحادیه را افزایش سطح تولید و صادرات تخم مرغ برشمرد و افزود: مساله بیمه بزرگترین مشکل برای این واحدها است به طوریکه بیمه های مرغداران آسیب دیده به موقع پرداخت می شود ولی بیمه های پرداخت شده هم کارشناسی نیست و هم با رقم واقعی خیلی فاصله دارد که مرغدار آسیب وارده را به سختی جبران می کند.
قنبرزاده در ادامه به لزوم تشکیل این اتحادیه اشاره کرد و اظهار داشت: این اتحادیه با توجه به جایگاه البرز در تولید تخم مرغ از سال گذشته با عضویت 4 تعاونی مرغداران تخمگذار تشکیل شد.
وی ادامه داد: تعاونی های مطبوعه ی استان البرز از شهرستان های اشتهارد، نظرآباد و کرج هستند که این تعاونی ها برای رساندن جایگاه واقعی این صنعت به جایگاه واقعی خود در استان و کشور، اتحادیه را تشکیل دادند.
مدیرعالم اتحادیه مرغداران تخمگذار استان البرز گفت: باید دستگاه هایی همچون جهاد کشاورزی، دامپزشکی و اتحادیه دست به دست هم دهند تا به این هدف برسیم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.