به گزارش ایرنا، مسعود منصور روز سه شنبه در نشست واگذاری خدمات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به دفاتر پیشخوان خدمات دولت در البرز، افزود: آسیب های جدی ناشی از بی توجهی به منابع و زیست محیطی شاهدیم که نیاز به استدلال نیست.
وی خاطرنشان کرد: اگر ریزگردها، مشکل آب در برخی از نقاط کشور، فرونشست زمین، سیلاب ها را شاهد هستیم، همه اینها آثاری است که ناشی از تغییراقلیم به دست انسان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: توجه به منابع طبیعی و محیط زیست گر چه یک وظیفه همگانی است اما دستگاه های مختلف باید در این حوزه تلاش می کنند.
منصور اضافه کرد: سازمان جنگل ها و مراتع کشور اصلی ترین دستگاه دراین زمینه به شمارمی رود که ماموریت حفظ، احیا و بهره وری را دارد که 80 درصد عرصه کشور را در برمی گیرد.
وی گفت: مهمترین ماموریت سازمان جنگل ها حفاظت است و امروز در ادبیات بین الملل حفاظت فیزیکی با مفهوم مدیریت مبتنی بر حفاظت و برنامه ریزی اصولی جاری است.
منصور ادامه داد: چهار منبع جنگل، بیشه، اراضی جنگل، مرتع، بستری به نام زمین دارد، فارغ از نوع پوشش هویداست که یکی از ابعاد این کار حفاظت است که ما را ملزم به جلوگیری از تصرف، تخریب یا تملک غیرقانونی می کند و سازمان جنگل ها مسئول حفاظت است.
منصور در ادامه با اشاره به اهمیت فرایند استعلام، گفت: سالانه 700هزار مورد استعلام به واحدهای منابع طبیعی صورت می گیرد. سوال می شود که اراضی جز اراضی ملی است یا نه که این اقدام از یک طرف حجم کار بالایی را ایجاد می کند نکته دوم مراجعات مردمی به دنبال دارد که به تبع آن وقت و هزینه های غیرمستقیمی صرف می شود.
وی تاکید کرد: سامانه اطلاعات منابع طبیعی (سامط) متضمن سرعت عمل دراین وضعیت است که منجر به تسریع در ارائه خدمات می شود.
معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: دراین زمینه استفاده از پیشخوان دولت مطرح شد که شاهد پیشگامی البرز بودیم، اگرچه همراهی قابل توجهی نیز از سوی دولت دراین زمینه وجود دارد.
وی اضافه کرد: دولت گسترش دولت الکترونیک را مورد توجه قرار داده و این اقدام در جهت تحقق وعده های دولت بوده است که امروز استعلاماتی برای معدن برای امکان فعالیت معدنی داریم و سازمان های صنعت، معدن و تجارت سوال کننده و منابع طبیعی استان ها پاسخ دهنده هستند.
منصور گفت: یکی از فراوانی ها که در حوزه استعلامات در این زمینه است، تخصیص این اراضی برای سایر فعالیت های کشاورزی و غیرکشاورزی محسوب می شود.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.