به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب افزود: اگر فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به‌عنوان یک قانون نهادینه شود این امر عاملی مهم در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهد بود.
وی، رهنمودهای مقام معظم رهبری را برای اجرای هرچه بهتر این فریضه الهی مهم و اثرگذار برشمرد و گفت: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در حوزه فضای مجازی، مفاهیم ارزشمند قرانی و احادیث و روایات نبوی در این زمینه کارآمد خواهد بود.
وی گفت: تبلیغات اسلامی البرز با همکاری ادارات تابعه و ظرفیت‌های ارزشمند خود از قبیل روحانیون مستقر، هیئت‌های مذهبی و با تشکیل گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در این زمینه نفوذ خواهد کرد و این امر به شرطی جوابگو خواهد بود که این گروه‌ها از حمایت نهادهای حکومتی بهره‌مند باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: خداوند منان در قرآن کریم بزرگ‌ترین و آخرین معجزه الهی بر انجام این فریضه الهی تأکید فراوان دارد همچنان که درآیات مبین این کتاب آسمانی آماده است باید از میان شما امتی باشد که مردم را به امر ما هدایت کنند و همین هدایت و جهت‌دهی مبلغان دینی راهکاری مهم در نهادینه شدن فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر است.
این مسئول فرهنگی، یادآور شد: تذکر عملی کارآمدتر از تذکر لسانی است چراکه ما می‌توانیم با اعمال و رفتار شایسته نسل جوان و بالقوه جامعه را به ارزش‌های دینی و معنوی جذب کنیم همچنان که امام جعفر صادق (ع) فرموده‌اند 'دعوت کننده مردم به چیزی غیر از زبان خود باشید'.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.