حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی در 2 گروه خواهران و برادران پیش بینی شده است، افزود: این طرح در 2 امامزاده شهرستان نظرآباد، 3 امامزاده در شهرستان اشتهارد، 6 امامزاده در شهرستان ساوجبلاغ، 5 امامزاده در شهرستان طالقان و 6 امامزاده شهرستان کرج اجرا می شود.
وی اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه در طول ایام مختلف سال اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه می کند و طرح نشاط معنوی از طرح هایی است که همواره مورد استقبال آحاد خانواده ها قرار گرفته است.
وی افزود: اوقات فراغت بهترین راه برای شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی‌های علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان است و زمینه‌ انس آنان را با اماکن متبرکه فراهم می‌کند.
صالحی به اهم برنامه های طرح نشاط معنوی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح برنامه‌ های فرهنگی، قرآنی، آموزشی و تفریحی- اردویی برای استفاده مطلوب‌ تر ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه‌ سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با هدف تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، در فضای معنوی امامزادگان از دیگر اهداف اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی اوقاف و امور خیریه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به اهم برنامه های پیش بینی شده در این طرح اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح در بقاع متبرکه خیمه های معرفت شامل 13 غرفه کودک و نوجوان، 3 غرفه چندرسانه ای و 11 غرفه مشاوره پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: این طرح برای مقاطع سنی مختلف طرح ریزی شده که برای مقطع ابتدایی 20 عنوان برنامه و برای 2 مقطع متوسطه 13 عنوان برنامه وجود دارد که برای برگزاری این برنامه ها از 16 مبلغ بومی، 7 مبلغ اعزامی و 2 مبلغ مستقر استفاده می شود.
صالحی گفت: در اجرای این طرح، برنامه های آموزشی در 17 بقعه، اردویی و تفریحی در 17 بقعه، مهارتی 11 بقعه، ورزشی در 8 بقعه و اردوهای یک روزه در 16 بقعه برگزار می شود.
وی در پایان یادآور شد که در اجرای این طرح ها آموزش و پرورش، پایگاه های بسیج و کانون مساجد همکاری کرده اند.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.