به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان البرز که بعد از ظهر یکشنبه در استانداری برگزار شد، با تاکید برلزوم آمادگی آبفای البرز برای مقابله با شرایط بحران آب، افزود: در این زمینه باید برای شرایط خاص و اضطراری تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
وی ادامه داد: هر لحظه امکان قطع شدن آب و ایجاد مانعی در تاسیسات آبرسانی وجود دارد بنابراین ضرورت دارد که تعدادی تانکر برای آبرسانی به مناطق دچار مشکل در نظر گرفته شود.
طهائی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی دقیق به مردم در هنگام بروز مشکلات قطعی آب گفت: باید منابع موجود به گونه ای مدیریت شود که با کمترین میزان مشکل مواجه شویم.
وی افزود: با توجه به شرایط موجود می توان روند برخی مصارف را تغییر داد که این امر با استفاده پساب بجای آب با کیفیت در آبیاری فضای سبز، شهرک های صنعتی و نیروگاه منتظر قائم قابلیت اجرا دارد.
استاندار البرز با اشاره به اینکه پیگیری افزایش حقابه استان از وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: اکنون تخصیص 30 میلیون متر مکعب پساب تهران به استان البرز مصوب شده ولی این میزان باید به حداقل بیش از 150 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کند.
وی گفت: بیش از این نمی توان به منابع آب زیرزمینی فشار آورد و برداشت کرد به این دلیل که منجر به مشکلات بیشتری در سایر حوزه ها و خطرات زیست محیطی خواهد شد.
1535/1655خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.