به گزارش ایرنا از اداره کل زندان های استان البرز، احمد فاضلیان در بازدید از ندامتگاه کرج به همراه مسئولان قضایی و قضات دادگستری و دادسرای انقلاب اسلامی، افزود: کار زندانبانی بسیار تخصصی و سخت است و این وظیفه ماست که این دغدغه خاطرهای مطرح شده توسط همکار بسیار خوب و پر تلاشم مدیر کل زندانهای استان البرز که از ذخائر ارزشمند محسوب می شود برطرف نماییم.
وی افزود : لازمه این کار نخست کاهش جمعیت کیفری زندانهاست که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، بنابر گزارش مدیر کل زندانهای استان البرز ضمن اینکه رشد جمعیت کیفری متوقف شده است 5درصد هم کاهش داشته ایم.
وی ادامه داد: البته این هدف غائی ما نیست و بایستی با حضور بیشتر قضات در زندان این آمار را به حداقل برسانیم که مدیرکل زندانهای استان البرز و همکارانشان بتوانند بدون دغدغه کار اصلی خودرا که همان اصلاح و تربیت است به انجام برسانند.
رئیس کل دادگستری استان البرزگفت: سه راهکار برای کاهش جمعیت کیفری زندان در دستور کار است و بایستی بلافاصله انجام شود، نخست ساخت بازداشتگاه موقت برای متهمین : متهم می تواند تا سه ماه در این مکان بماند ولزومی به انگشت نگاری نخواهد داشت و در صورتیکه محکوم شد راهی زندان شود که این خود باعث می شود بار زندان کمتر شود و سابقه کیفری تا محکومیت قطعی برای شخص ایجاد نشود.
وی به دومین راهکار اشاره کرد و گفت: دستور کارحضور قاضی ناظر به صورت تمام وقت در زندان می باشد که به امور قضایی زندانیان رسیدگی نمایند .
فاضلیان سومین راه کار اساسی خود را در کاهش جمعیت کیفری استان البرز تشکیل کمیته ای مرکب از دادستان البرز ، رئیس دادگستری کرج ، رئیس محاکم عمومی کرج جهت به کارگیری زندانیان دارای حسن اخلاق و محکومیت مالی به اشتغال و حرفه آموزی به عنوان افزایش توسعه زندانیان رای باز دانست و افزود : هدف ما این است اثرات حبس را بر زندانیانی که از بد حادثه گرفتار شده اند و خانواده آنان کاهش دهیم و این امر رای باز شدن زندانیان بسیار موثر است .
دادستان مرکز استان البرز نیز در سخنانی در این جلسه گفت : هدف اصلی از تمامی اقدامات، اصلاح فرد بزهکار است اگر بدانیم زندانی اصلاح شده است ، واقعا قابلیت بازگشت به جامعه را دارد باید با تدابیری خاص وی از زندان آزاد شود.
حاج رضا شاکرمی افزود : این تدابیر شامل ،آزادی مشروط ، تخفبف مجازات ، عفو و همچنین مجازات های جایگزین حبس و حتی همین مقوله رای بازی می تواند باشد حالا شاید از زندان نتواند آزاد شود اما می تواند از شرایط خوبی تا اتمام حبس استفاده نماید .
وی اظهار داشت: به مراجع اعلام شده است هر زندانی که یک جز قرآن حفظ کند در صورتیکه سایر شرایط لازم همچون سند را داشته باشد از یکماه مرخصی بهره مند شود.
جبار باقری مدیرکل زندان های استان البرز نیز در این نشست گزارش مبسوطی بر اساس شاخص های همچون میزان جمعیت کیفری ، میزان حضور قضات در زندان، متهمین و محکومین ، تعداد جمعیت زندانیان رای باز وغیره ارائه نموده و خواستار توجه بیشتر به کاهش جمعیت کیفری و افزایش آزادی زندانیان بر اساس شاخصهای عفو ، آزادی مشروط و… شد و افزود : نسبت به سال گذشته ۵درصد کاهش جمعیت کیفری در استان داشته ایم .
گفتنی است در ادامه با زندانیان دیدار و به مشکلات آنان رسیدگی شد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.