به گزارش خبر آنلاین و به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،"سیدحمیدطهائی"،صبح پنجشنبه در بازدید از مرکز غله و نگهداری گندم واقع در شهرستان فردیس گفت: استان البرز رکورد دار تولید گندم کیفی در سطح کشور بوده است و این رکورد باید حفظ شود.
وی همچنین در ادامه به شیوه های برداشت گندم و همچنین کشت دوم نیز اشاره کرد و با تاکید بر اجرای شیوه های نوین برای حداقل ریزش در برداشت گندم، این محصول استراتژیک، گفت: بهره گیری از این شیوه های نوین و جدید، کاهش مصرف آب و افزایش میزان برداشت را به همراه خواهد داشت.
طهائی افزود: عدم برداشت کاه در مزارع می‌تواند به کود تبدیل شود و همچنین کشت و برداشت محصول در مرحله دوم یک زمین مزروعی مستلزم صرفه جویی بیشتری در مصرف آب است که رعایت این نکات به اقتصاد کشاورزان کمک خواهد کرد.
عالی ترین مقام استان با اشاره به اینکه نخستین دانشگاه کشاورزی در استان البرز بنا شده است اظهار داشت: نگاه جهاد کشاورزی در استان باید گونه ای باشد که محصول به دست آمده در کل کشور توزیع شود و استان البرز با داشتن استعدادهای فراوان طبیعی و حتی کشاورزان نمونه کشوری می تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود.
وی افزود: با وجود محدودیت زمین در سطح استان و کمبود آب، اما با تکیه بر دانش و بهره گیری از تجارب علمی محققان، توانسته ایم امروز در تولید گندم کیفی حرف اول را در سطح کشور بزنیم و نمونه و الگویی شاخص باشیم.
طهائی بیان کرد: دانش محققان این حوزه سبب ساز تولید محصولات جدید نیز شده است و بسیاری از شیوه های نوین درکشت از البرز به سایر نقاط تسری پیدا می کند.
استاندار البرز در ادامه با همراهی فرماندارفردیس و جمعی از مسئولان؛ به صورت میدانی از سیلوهای نگهداری گندم نیز بازدید داشت.

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 694123
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.