ابوالفضل شاه بیگ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نتایج آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان ' دوره اول و دوم متوسطه ' برای سال تحصیلی 97ـ1396 در اختیار آموزش و پرورش البرز قرار گرفت.
وی اظهار کرد: فهرست نتایج آزمون ورودی پایه هفتم و دهم دبیرستان­های استعدادهای درخشان که در روزهای 14 و 15 اردیبهشت ماه در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار شد، در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفته است.
وی بیان کرد: این آزمون‌ به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر برای ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان در راستای سیاست‌های اصولی وزارت آموزش و پرورش و مصوبه های شورای عالی آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی 97-1396 برگزار شد.
وی یاد آور شد:در این آزمون علمی حدود 264000 نفر داوطلب برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم در مدارس استعدادهای درخشان شرکت کردند.
رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان البرز خاطر نشان کرد: پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دبیرستان‌های دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان، فقط بر اساس رتبه مبتنی بر نمره ی آزمون ورودی است .
شاه بیگ ادامه داد: برای پذیرفته نشدگان در آزمون نیز کارنامه عدم قبولی که شامل وضعیت پاسخ‌گویی به سؤالات در هر ماده امتحانی ' تعداد پاسخ نادرست، تعداد نزده و تعداد پاسخ صحیح' ، نمره آزمون در سؤالات استعداد تحلیلی و تحصیلی، نمرة کل آزمون و نمرات کل آزمون آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویت‌های انتخابی دانش آموز صادر و ارائه شده است.
وی تصریح کرد: نتایج از طریق نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌گیرد و لازم است داوطلبان با درج کد ملّی و رمز ورود به پنل شخصی خود در پورتال همگام (یا شماره سریال شناسنامه ثبت‌شده خود در سناد) وارد سامانه شده و از نتایج خود مطلع شوند.
وی اضافه کرد: دریافت درخواست‌های تجدید نظر در نتایج نیز از روز سه‌شنبه 20 تیر ماه 96 از طریق همین سامانه صورت می‌پذیرد.
وی تاکید کرد: به جز فهرست اصلی قبول‌شدگان، فهرست ذخیره‌ای‌ برای دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان اعلام نخواهد شد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.