دکتر مریم هاشمی دبیر چهارمین همایش ملی نانوفناوری در کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی برگزار کننده این همایش 2 روزه است.
وی افزود: این همایش با شعار چشم اندازها و افق های نوین توسط کمیته نانو فناوری وزارت جهاد کشاورزی و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می شود.
هاشمی ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین پژوهشگران و اندیشمندان حوزه های مختلف کشاورزی و نانوفناوری، ارائه دستاوردهای جدید علمی، پژوهشی و فناوری اساتید، دانشمندان، پژوهشگران و بخش خصوصی مرتبط با کشاورزی و نانوفناوری را از جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.
وی افزود: نقد و بررسی وضعیت فعلی کاربرد نانوفناوری در کشاورزی و چشم اندازهای آینده، ارائه تجارب موفق بین المللی و تعیین نقشه راه توسعه، بحث و تبادل نظر درباره جایگاه نانوفناوری در تولید، اقتصاد و سلامت محصولات کشاورزی و معرفی کمیته نانوفناوری وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مرجع ممیزی، سیاستگذاری، همکاری در تدوین استانداردها از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
دبیر همایش نانوفناوری در کشاورزی همچنین گفت: ضوابط و آیین نامه های صدور مجوز مصرف محصولات مرتبط تهیه شده بر پایه نانوفناوری، برگزاری جلسات هم اندیشی و میزگردهای تخصصی با حضور مسئولین اجرایی، صاحبنظران و مشارکت بخش خصوصی
به منظور بررسی چالش های فراروی توسعه کاربرد نانوفناوری در کشاورزی، انعکاس نتایج پژوهش های انجام شده به بخش های اجرایی و بهره برداران کشاورزی به منظور برنامه ریزی و بهره برداری در سطح کلان ملی و بحث و تبادل نظر پیرامون زیرساخت های لازم برای توسعه نانوفناوری در کشاورزی از دیگر مباحثی است که در این همایش ملی مطرح خواهد شد.
وی نقش فناوری نانو در مدیریت مصرف منابع آبی و بهره وری از آبهای نامتعارف
اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاکهای کشاورزی، تولیدات دامی، شیلات و آبزی پروری
دامپزشکی (بهداشت، تشخیص و درمان)، کاهش ضایعات کشاورزی، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: کنترل آفات، بیماری های گیاهی و علفهای هرز، بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه تولید انرژی های پاک، ماشین های کشاورزی، مکانیزاسیون و کشاورزی دقیق تولید و فرآوری گیاهان دارویی، تبدیل زایدات کشاورزی به محصولات با ارزش افزوده و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از دیگر محورهای این همایش است.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.