به گزارش ایرنا، حامد فرضی بعداز ظهر دوشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری البرز با اشاره به اینکه دو مقوله آب و خاک بستر توسعه هر کشوری است افزود: این دو مورد در البرز با چالش جدی مواجه است.
وی با بیان اینکه حوضه آبخیز اصلی استان براثر فرسایش خاک بشدت بحرانی است، ادامه داد: با حدود 13 و نیم تن فرسایش خاک در هکتار در بالادست حوضه های آبخیز البرز و در جنوب استان با پدیده ریزگرد ها مواجه هستیم.
فرضی گفت: عمق سفره های آب زیرزمینی به شدت کاهش پیدا کرده و نهالستان کرج به دلیل کمبود شدید آب در معرض خطر جدی قرار گرفته است.
وی افزود: در بخش کنترل دام ومرتع اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و سعی شده تعداد دام ها با پوشش مراتع استان همخوانی داشته باشد.
این مسئول اضافه کرد: شرایط در استان البرز از حیث تامین منابع آبی بسیار حساس است و این امر مساعدت و همراهی تک تک آحاد مردم را می طلبد.
وی انجام پروژه های آبخیزداری را بهترین و ارزان ترین راه برای پیشگیری از سیل و حوادث این چنینی دانست و گفت: این اقدامات باید در زمان مشخصی دنبال و اجرایی شود از این رو از مسئولان مربوط به این بخش انتظار می رود که در این رابطه همچنان همراهی لازم را با منابع طبیعی و آبخیزداری استان داشته باشند.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.