جعفر مقیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف آشنا کردن والدین با راهکارهای مناسب جهت آماده سازی کلاس اولی ها برای ورود به مدرسه، کاهش وابستگی بین آنان و فرزندانشان ، توجه به روحیات فرزندان ، ایجاد انگیزه لازم برای حضور در کلاس درس معلم، ارتباط با هم کلاسی و دوست یابی در کلاس و مدرسه در استان البرز اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: بیان نکات تربیتی لازم در زمینه روابط بین فردی ، چگونگی آموزش قوانین و ضوابط درون مدرسه ای به کلاس اولی ها البته به زبان ساده و شعر، چرایی پوشش فرم مدرسه، رعایت نکات بهداشتی - تغذیه ای در کلاس و مدرسه، احترام به معلم و هم کلاسی ها ، تغییر به مرور ساعت خواب و بیدار باش کلاس اولی ها از دیگر محورهای این طرح مهم تحصیلی - تربیتی ویژه کلاس اولی ها در البرز را تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه آماده کردن دانش آموزان به پایه کلاس اول ابتدایی مسئولیت اصلی والدین را تا زمان بازگشایی مدارس تشکیل می دهد، یادآور شد: برای آموزش مهارت های لازم به اولیاء و نو آموزان جدید به پایه اول ابتدایی این طرح در سطح مدارس البرز در قالب کارگاه های آموزشی برای دبستان های دخترانه و پسرانه طبق جدول آموزشی تنظیم شده به اجرا درآمده است.
وی در ادامه به ارسال تقویم اجرایی برگزاری این کارگاه های آموزشی در تابستان 96 به مدارس پرداخت و افزود: کارشناسان آموزشی - تربیتی تا پایان شهر یور ماه نکات لازم را در این کارگاه ها به والدینی که فرزندان آنان امسال به پایه اول ابتدایی ورود پیدا می کنند را یادآورمی شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: این کارگاه ها در دو بخش مقدماتی و تکمیلی برای اولیاء دانش آموزان پایه اول از تیرماه 96 شروع شده است.
مقیمی در ادامه به نقش مهم این کارگاه های آموزشی در کاهش فشارهای روانی ، پیشگیری از هرگونه رفتار ناسازگارانه در بین دانش آموزان پایه اول در خانه و مدرسه افزود: و یادآور شد: آموزش مهارت های اجتماعی ، کاهش وابستگی شدید بین والدین و فرزندان ، پیشگیری از استرس ، کاهش نگرانی والدین ، تقویت اعتماد به نفس در کودکان و ایجاد روحیه نشاط و لحظه شماری برای ورود به جشن شکوفه ها در دبستان را از دیگر مزایای این طرح تحصیلی - تربیتی برشمرد.
وی تصریح کرد: در این طرح کارشناسان از نقش و تاثیر صبحانه خوردن که نقش مهمی در یادگیری مطالب درسی دارد و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی نیز برای والدین و کلاس اولی در این ناحیه سخن می گویند.
وی تاکید کرد: در این کارگاه های آموزشی زمینه آشنایی والدین با محتوای دروس پایه اول ابتدایی و شیوه های یادگیری ، اختلالات و مشکلات یادگیری و فرآیند ارزشیابی توصیفی و چگونگی مشارکت اولیاء با معلمان نیز فراهم می آید.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.