به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی درخطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ افزود: امروز سپاه، مظهر عینی «استقلال» کشور است چراکه سلاح‌‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را در نیروی زمینی، هوایی و دریایی، خود تولید می‌‌کند و نگاهی به بیگانگان ندارد.
وی اظهار داشت: تعجبی ندارد که سنگر استقلال‌‌طلبی و نماد عدم اعتماد به دشمنان، هدف نقشه‌‌ها و توطئه‌‌ها قرار گیرد.
خطیب جمعه چهارباغ گفت: امنیت و اقتدار ملی ما در گروی استحکام نیروهای مسلح و به‌‌ویژه سپاه پاسداران است که سنگرهای خود را فراتر از مرزهای ایران در نقطه صفر مرزی دشمن بنا نهاده و آنان را زمین‌‌گیر کرده‌‌اند.
وی دربخش دیگر خطبه ها بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز عید فطر افزود: محور اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز عید فطر مسأله قدس و تلاش‌‌های دشمنان اسلام برای ایجاد درگیری در جهان اسلام و دور کردن مسلمین از وحدت بود.
وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اصلی‌‌ترین مسأله کنونی جهان اسلام را مسأله قدس و مهم‌‌ترین مشکل کنونی جهان اسلام را مسأله اختلاف و درگیری میان مسلمین معرفی کردند که این دو مسأله به هم مربوط هستند.
خطیب جمعه چهارباغ به فرارسیدن 8شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع ) وجنایت وهابیت گفت: پس از تسلّط خاندان آل سعود
برحجاز، با توجه به پیوند فکری و مذهبی آنان با محمدبن عبدالوهاب، در هر شهر و منطقه ای که وارد می شدند، آثار و ابنیه ساخته شده بر روی قبور بزرگان صدر اسلام را خراب و ویران می کردند.
وی ادامه داد: وهابی ها ، بار نخست در سال 1221هـ.ق. بخشی از بناهای قبرستان بقیع را ویران نموده و سپس با تکمیل سلطه خود بر حجاز در شوال سال 1344هـ.ق. تمام این بناها و گنبدها و آثار را ویران و اموال و اشیای گرانقیمت موجود در این اماکن را به تاراج بردند و نه تنها در مدینه، بلکه در هرجا گنبد و بارگاه و زیارتگاهی بود، به ویرانی آن اقدام کردند.
امام جمعه چهارباغ درادامه بااشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت هفته دوم تیرماه (6 تا 12تیر) در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، هفته‌‌ای پرحادثه است، که عمدتا استکبار جهانی به رهبری آمریکا نقش اصلی را در آن‌‌ها ایفا کرده وبه این منظور، این هفته، هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.
وی تصریح کرد: دربازه زمانی 6تا12 تیرماه به‌‌ویژه در دهه 1360 به حوادث و رویدادهایی بر می‌‌خوریم که به‌‌دلیل جنایاتی که چه به‌‌صورت مستقیم و چه با حمایت استکبارجهانی علیه مردم ایران صورت‌‌گرفته است. ترورحضرت امام خامنه ای، فاجعه هفتم تیر، بمباران شیمیایی سردشت، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و چندین مورد دیگر ازجمله جنایاتی است که هرکدام ازآن‌‌ها به تنهایی آسودگی راازوجدان بشریت می‌‌رباید.
6155/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.