به گزارش ایرنا، فرشید علیزاده روز چهارشنبه در هفتمین نشست کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی البرزکه باهدف بررسی
دستورالعمل سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فعالیت های متعددی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می دهد، یاد آور شد: به لحاظ اینکه جمعیت عظیمی از دانش آموزان و والدین مخاطب این نهاد مهم فرهنگی کشوراست می طلبد اقدامات آموزشی در حوزه آگاهی بخشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در البرز افزایش یابد.
وی بیان کرد: فعالیت های گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و چاپ محتوای آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در دستور کاری - اجرایی آموزش و پرورش البرز در سال تحصیلی 96-95 قرار گرفت.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: درسال تحصیلی 96-95 در مدارس این استان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی برای والدین درسه حیطه فرزندپروری،، مهارتهای زندگی ، پیشگیری اولیه ازاعتیاد کردیم.
علیزاده خاطر نشان کرد: در بخش آموزش کارکنان نیز فعالیت های آموزشی درحیطه های ارتباط موثر ، مهارتهای زندگی و پیشگیری اولیه ازاعتیاد عملیاتی شد.
وی تصریح کرد: 1990 مدرسه استان هم در سال تحصیلی 96-95 تحت پوشش برنامه های آموزشی چهار گانه دانش آموزی،و طرح همکاری خانه و مدرسه قرار گرفتند.
وی برگزاری جشنواره نوجوان سالم و توانمندسازی روانی اجتماعی دانش آموزان را از دیگر طرح مهم ابن معاونت در سال تحصیلی 96-95 در فرآبند کاری آموزش و پرورش در البرز عنوان کرد.
علیزاده تاکید کرد: در برنامه سند کار ملی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در قالب 6 طرح ،برنامه و پروژه بیش از 106 هزار نفر از دانش آموزان استان البرز تحت پوشش آموزه های پیشگیرانه قرار گرفتند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.