حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفته حقوق بشرآمریکا به پینشهاد مقام معظم رهبری تصویب شد و در این هفته ( ششم تیرماه تا 12 تیرماه )باید آمریکا برای جهانیان تبیین شود.
وی به گوشه هایی از حمایت های آمریکا از تروریست ها در ایران اشاره کرد و ادامه داد: در ششم تیرماه سال 60 شاهد سوء قصد نافرجام به مقام معظم رهبری توسط گروه های ترویستی مرتبط به آمریکا و ایادی آن وهفتم تیرماه سال 60 بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی رقم خورد.
وی گفت: درحادثه ترویستی دفتر حزب جمهوری اسلامی 72 تن از یاران انقلاب از جمله آیت الله شهید بهشتی به شهادت رسیدند.
روحی یزدی اظهار داشت:همچنین هفتم تیرماه سال 66 بمباران شیمیایی سردشت و شهادت 110 نفر و مجروح شدن 5 هزار نفر از مردم مظلوم آن بود که در تاریخ در هشتم تیرماه سال 60 نیز ترور شهید کچویی به ثبت رسیده است .
وی اضافه کرد: در 11 تیرماه سال 61 شاهد ترور نماینده ولی فقیه در استان یزد چهارمین شهید محراب توسط منافقین، 12 تیرماه سال 67 شاهد حمله به هواپیمایی مسافربری ایرباس و شهادت290 نفر بودیم.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: از تاریخ ششم تا 12 تیرماه بواسطه این جنایات استکبار جهانی به عنوان هفته حقوق بشرامریکایی نام گرفته و این جنایات در تاریخ ایران ثبت شده است .
وی اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که آمریکا هراز چندگاهی به یک کشور تحت عنوان دفاع از حقوق بشر حمله می کند بنابراین باید دنیا بداند حقوق بشر امریکایی از نوع تجاوز به حقوق مردم ،قتل و غارت مردم بی دفاع است .
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.