دکتر اسماعیل کسانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در بررسی و ارزیابی هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز و مسئولان دولتی ، وزارتی و استانی از وضعیت بهداشتی و درمانی البرز در سال 93 صورت گرفت کمبود فضاهای درمانی ، تخت بیمارستانی استاندارد ، امکانات و تجهیزات در مراکز بهداشتی ، آموزشی و درمانی و مستهلک بودن بسیاری از فضاهای بیمارستانی به عنوان مهمترین چالش استان پرجمعیت البرز شناخته شد.
وی ادامه داد: فقر شدید زیر ساخت های استان در بخش سلامت ، کمبود پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت ، فرسودگی و غیر ایمن بودن سازه های بیشتر بیمارستان ها و عدم توسعه بهداشت و درمان متناسب با جمعیت نزدیک به سه میلیون نفراستان، مسئولان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی البرز را برآن داشت تا در یک حرکت جهادی برای بهسازی و نوسازی مراکز بیمارستانی و توسعه خدمات این استان وارد میدان شوند.
کسانی یادآور شد: در آن زمان استان البرز با رشد جمعیت بالا تنها از 800 تخت درمانی آن هم غیراستاندارد بهره مند بود و این تعداد تخت اصلا پاسخگوی نیاز درمانی مردم نبود و بیماران مجبور بودند به شهرهای اطراف به ویژه تهران مراجعه کنند.
معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نبود فضای درمانی کافی و استاندارد مشکلات عدیده ای را برای بیماران و کادر درمانی تا قبل از سال 93 به وجود آورده بود و خدمات رسانی در این بخش پرچالش شده بود.
وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع بیماران به علت نبود تخت خالی بروی برانکادر در راه روها خوابانده می شدند یا بروی صندلی سرم بدست منتظر خالی شدن تخت بودند که این اتفاق ناخوشایند در شأن مردم شریف استان نبود و برای ما مسئولان درد بزرگی بود که به یاری خدا در طرح تحول نظام سلامت ، جانی دوباره به بهداشت و درمان استان البرز دمیده شد.
کسانی گفت: در 3 سال گذشته توانستیم اقدامات قابل توجهی را برای تغییر شرایط موجود انجام دهیم و با همت جهادی ، کار گروهی و برنامه ریزی منسجم ، طرح ارتقای بهداشت و درمان استان عملی شد.
معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی البرز در سطح کشور، ساخت پروژه های عظیم بهداشتی و درمانی با پایین ترین هزینه و بالاترین کیفیت است که این مهم ، نشان از تحقق مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی دارد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: این دانشگاه در مدت 3 سال توانست یکهزارو400 جدید جدید بیمارستانی در استان
ایجاد کند و ظرفیت تخت ها را به 2 هزارو 200 تخت رساندیم.
کسانی بیان داشت: در دولت یازدهم بیش از 75 هزار مترمربع فضای درمانی با اعتباری بالغ بر یکهزارو700 میلیارد ریال ساخته و به بهره برداری رسید.
معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی البرزاظهار داشت: البته اکنون این استان دارای 700 بیمارستانی مستهلک است که باید نوسازی شود.
وی یادآور شد: تمام فضاهای درمانی استان البرزبه لحاظ هتلینگ با صرف 150 میلیارد ریال نوسازی و بهسازی شده است.
کسانی گفت: با همکاری بخش خصوصی در دولت دوازدهم حدود 5 هزار مترمربع فضای درمانی به بیمارستان ثارالله ظرف یک سال اینده اضافه خواهد شد که شامل 100 تخت است.
معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: ساخت سه بیمارستان در سفرآبان ماه سال 95 رئیس جمهوری به استان تصویب شد که ساخت بیمارستان سید الشهدا (ع) با 260 تخت ، بیمارستان کمالشهر با 100 تخت و بیمارستان فردیس با 160 آغاز شده است.
وی گفت: انتظار می رود با توجه به شرایط شهرستان فردیس که 600 هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان دارد بیمارستان این شهرستان ظرف مدت 18 ماه به مرحله بهره برداری برسد.
معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: با توجه به برنامه های توسعه تخت در دولت دوازدهم انتظار می رود تعداد تخت های استان به 3 هزار تخت برسد که این استان به سرانه استاندارد کشوری نزدیک خواهد شد.
**افزایش 20 تخت دیالیز و 12 اتاق عمل
کسانی افزود: طی 3 سال گذشته دربخش توسعه فضاهای بهداشتی البرز از جمله تعمیر ، بازسازی و تجهیز تمام مراکز سلامت جامعه ،پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت (بیش از 220مرکز) ، گسترش فضای فیزیکی 27 مرکز سلامت جامعه و راه اندازی 18 مرکز سلامت جامعه جدید صورت گرفته است.
معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : اکنون در بخش بهداشت 101 پروژه ی جدید با اعتبار بالغ
بر یکهزارمیلیارد ریال دردست اقدام داریم که در سفرآبان ماه سال 95 رئیس جمهوری به استان اعتباری معادل 320 میلیارد ریال به آن تخصیص داده شده که از این تعداد 58 پروژه تا پایان دولت یازدهم به مرحله بهره برداری می رسد و مابقی ظرف دو سال آینده ساخته و تجهیز می شود.
کسانی افزود: نزدیک به 3500 فرصت شغلی در بخش بهداشت و درمان با راه اندازی 1400 تخت بیمارستانی و ایجاده پایگاه و مراکز سلامت در استان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی البرز، دانشکده دندانپزشکی و کلینیک ویژه با 60 یونیت سال گذشته به بهره برداری رسید و دانشکده داروی سازی البرز برای اولین بار در کشور به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین با 50 دانشجوفعال شد.
معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اکنون ساختمان جدید دانشکده پیراپزشکی و بهداشت در محل پردیس دانشگاه به مساحت 8 هزار متر مربع در حال ساخت است که تا ابتدای مهر ماه سال جاری به مرحله ی بهره برداری می رسد.
کسانی اظهار داشت:تمام تجهیزات و امکانات آموزشی لازم دانشکده پیراپزشکی که از هر نوع امکانات آزمایشگاهی محروم بود خریداری و تجهیز شد.
وی گفت: در دولت یازدهم در حدود 10 هزارمتر مربع فضای آموزشی ساخته شده است که در این بخش حدود 150 میلیارد هزینه شده و بالغ بر 200 میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده است.
معاون توسعه ،مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: به تازگی مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) استان راه اندازی شده، 9 پایگاه فوریت های پزشکی به تعداد پایگاه ها افزوده وتعداد 30 دستگاه آمبولانس پیش بیمارستانی نیز به ناوگان اورژانس 115استان اضافه شده است که تا پایان دولت یازدهم سه پایگاه دیگر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
کسانی گفت: برای نخستین بار در کشور مدیریت 2 بیمارستان امام حسین(ع ) و کوثر استان البرز به بخش خصوصی واگذار شده است.
خریداری 350 هزار متر مربع زمین برای احداث پروژه های بهداشتی و درمانی استان البرز را از دیگر اقدامات برشمرد.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی **انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.